جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 29.01.2024, 14:19

حمله اسرائيل به یک پایگاه سپاه پاسداران در دمشق


خبرگزاری «تسنیم»، دوشنبه ۹ بهمن با اشاره به حمله اسرائیل به منطقه «سیده زینب» در دمشق نوشت که این حمله یک «مرکز مستشاری ایران» در دمشق را هدف قرار داد.

پیشتر خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی به نقل از خبرنگار خود در دمشق خبر داد که در حمله به منطقه «سیده زینب» دمشق ۲ نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد بر اثر حمله اسرائیل به منطقه سیده زینب، ۷ نفر از جمله چند نیروی وابسته به ایران کشته شدند.

دیدبان خبر داد که هواپیماهای ناشناس مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سیده زینب را هدف قرار دادند.

در حمله اسرائیل در شنبه گذشته، ۱۳ نفر از جمله ۵ مستشار نظامی ایرانی در دمشق کشته شدند، این حمله ساختمانی در محله «المزه» در غرب دمشق محل پایگاه امنیتی و نظامی سوریه و یک ساختمان دیگر که فرماندهان فلسطین در آن بودند را هدف قرار داد.

در اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۳، رضی موسوی، ارشدترین مشاور از فرماندهان سپاه در نزدیکی دمشق، در ابتدای ماه جاری صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» در حومه جنوبی بیروت و وسام الطویل یکی از فرماندهان نظامی حزب الله در جنوب لبنان در عملیاتی کشته شدند که اسرائیل به این متهم شد.

این حملات، همزمان با جنگ جاری در نوار غزه که از هفت اکتبر آغاز شده، نگرانی‌های بین المللی را از گسترش آن افزایش داده است.

اسرائیل در سال‌های گذشته، صدها حمله هوایی به انبار مهمات و ذخایر ایران و حزب الله در سوریه و پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه انجام داده است.

با اینکه تل‌آویو مسئولیت بیشتر این حملات را به عهده گرفته، اما بارها تاکید کرده با تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه به شدت مقابله خواهد کرد.

از آغاز جنگ غزه، اسرائیل بارها به خاک سوریه حمله کرده و چندین بار فرودگاه بین المللی «دمشق» و «حلب» و پایگاه‌های متعلق به حزب الله را هدف قرار داده است.


العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024