جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.01.2024, 18:01

قتل ۹ تبعه پاکستان در منطقه سیرکان سراوان


مردان مسلح ناشناس در منطقه سیرکان در سراوان، سیستان و بلوچستان، «۹ تبعه پاکستان» را با شلیک گلوله کشتند. ‌

حال‌وش، وب‌سایتی که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد،  گزارش داده است که «بامداد امروز ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی ورود افراد مسلح ناشناس به محل سکونت اتباع پاکستان در گاراژی در شهر سیرکان از توابع بخش بمپشت شهرستان سراوان و تیراندازی به سوی آنان ۹ تن کشته و سه تن دیگر به شدت مجروح شده‌اند.»

در این گزارش تاکید شده که این اتفاق در حالی افتاده است که در «فاصله سه کیلومتری محل حادثه پنج مقر نظامی سپاه، بسیج، مرصاد، نیروی انتظامی و امنیتی حضور دارند.»

منطقه سراوان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان، مرکز استان سیستان بلوچستان، واقع شده و با پاکستان هم‌مرز است. پیش از این به دنبال حملات متقابل ایران پاکستان در حملات موشکی و پهپادی پاکستان به روستای مرزی در سراوان تعدادی کشته شدند.

محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «از کشتار وحشتناک ۹ پاکستانی شوکه شده‌ام. سفارت از خانواده‌های سوگوار آنها حمایت خواهد کرد. ما از ایران ‌می‌خواهیم که در این باره نهایت همکاری را داشته باشد. »‌‌

خبرگزای مهر گزارش داده است که در ۷ بهمن «افراد مسلح ناشناس ۹ نفر از اتباع غیر ایرانی را در منزلی واقع در منطقه سیرکان شهرستان سراوان به قتل رساندند... تاکنون گروه یا افرادی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته‌اند.»‌

همزمان کانال حال‌وش که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را گزارش می‌دهد از کشته و زخمی شدن «۱۲» نفر خبر داده است.

احراز هویت ۱۲ کشته و زخمی تبعه پاکستان

به گزارش حال وش/ امروز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، هویت ۱۲ تن از اتباع اهل پاکستان که بامداد امروز توسط افراد مسلح ناشناس در محل سکونت شان در گاراژی در شهر سیرکان از توابع بخش بمپشت شهرستان سراوان به ضرب گلوله کشته و مجروح شده بودند احراز شده‌اند.

هویت نه فرد کشته شده:

۱_ «ملک اظهر »
۲_ «محمدشعیب»
۳_ «محمدعاصف»
۴_ «محمداکمل»
۵_ «محمدابوبکر»
۶_ «شهریار»
۷_ «محمد بشیر»
۸_ «محمد زبیر»
۹_ «محمد شهزاد»

سه تن از مجروحین این حادثه با نام‌های «محمد اصغر»، «اشفق» و «عثمان» که از ناحیه فک و صورت و قسمت کمر و شکم هدف گلوله قرار گرفته‌اند در بیمارستان رازی سراوان به سر می‌برند که حال یک تن وخیم گزارش شده است.

منابع آگاه در این باره گفته‌اند: «این افراد حدودا از پانزده سال پیش بوده که در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول بوده‌اند و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.»

به گفته منابع حال وش: «حوالی ساعت ۲ بامداد امروز افراد ناشناس وارد یک تعمیرگاه در خروجی شهر سیرکان بمپشت سراوان شده و ۹ نفر از اتباع ایالت پنجاب پاکستان را کشته و سه نفر دیگر را مجروح کرده اند در حالی که در فاصله سه کیلومتری محل حادثه پنج مقر نظامی سپاه، بسیج، مرصاد، نیروی انتظامی و امنیتی حضور دارند.»

به گفته منابع محلی و شاهدان عینی: «این افراد کارگرانی بودند که در مکانیکی مشغول صافکاری و رنگ آمیزی بوده‌اند که در یک اتاق در سیرکان سکونت داشتند که افراد مسلح ناشناس با رگبار گلوله جنگی آنها را کشته و مجروح کرده‌اند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024