جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 24.01.2024, 18:03

«مانع اجرای احکام اعدام در کردستان شوید»


شماری از فعالان سیاسی و مدنی و نمایندگان ادوار مجلس در کردستان با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه از او خواستند مانع اجرای احکام اعدام برخی از فعالان کرد که اکنون در زندان و بازداشت هستند شود.

متن نامه این فعالان سیاسی و مدنی کرد به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

آیت‌الله غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ ریاست محترم قوه‌ی قضائیه

با اهدای سلام و تحیات

به قرار اطلاع از «جانب تعدادی از وکلای زندانیان سیاسی و امنیتی در مناطق کردنشین، حکم اعدام برخی از موکلین آنها صادر و امکان اجرای حکم در روزهای آتی وجود دارد». این خبرهای ناگوار در میان خانواده‌های زندانیان و بستگان آنان، افکار عمومی منطقه، فعالین مدنی، معتمدین، حقوق‌دانان و آحاد مردم کردستان و ایران، موجی از نگرانی و حساسیت را ایجاد کرده است.

نظر به این‌که حفظ نظم عمومی و پیشرفت کشور، در شرایط حساس کنونی منوط به حفظ امنیت روانی و آرامش جامعه است و تقویت انسجام و همبستگی ملی نیز رهین امنیت و اُمنیت است، درک عمیق وقایع و امور حادث با عنایت و تجارب و بصیرت حضرت عالی از مبادی و مناشی رخدادها امری ساده و قابل انتظار است.

 در این راستا، ما نیز به عنوان جمعی متشکل از نمایندگان ادوار مجلس، حقوق‌دانان و فعالین سیاسی و مدنی کردستان، چنین اقداماتی را تحریک‌آمیز و برخلاف مصالح و منافع ملی و رحمت و رأفت اسلامی می‌دانیم که می‌تواند امنیت و انسجام کشور را با اختلال مواجه نماید، لذا از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام قضائی که همواره بر دومقوله‌ی عدالت و امنیت تاکید نموده‌اید تقاضای امر به توقف اجرای احکام اعدام مارالبیان و بازنگری در این آرا را داریم.

حسن امینی، محمد باقر ضیایی، اسماعیل مفتی‌زاده، عبدالعلی شمس برهان، عبدالله رمضان‌زاده، جلال جلالی‌زاده، خالد توکلی، رحمان بهمنش، سید معروف صمدی، لطیف صفری، محسن رضوی، اجلال قوامی، حاصل داسه، احمد بهرامی، عبدالله سهرابی، هاشم حسین پناهی، بهرام وزیری، حسین مرادیان، گلاله ظاهریانی، بهشت زمانی، کتایون محمودی، محمد یزدان‌پناه، علی احمدی، فاروق میرانی، توفیق منبری، ابراهیم عسکری، صدیق خالدیان، سهیلا مردوخی، شرافت صادق وزیری، حسین رحیمی، ژاله خدامی، اکبر جواهری، عباس محمدی، صالح قهرمانی، شاهو فتاحی، ناصر جلالی، هیوا اردلان، داریوش طهماسبی، حامد دولابی، سیروان یار احمدی، مختار ویسی، ابراهیم کریمی، سارو فرهادی، شیوا هدایتی، رضا عباسی، امید فیروزی، کاوان طیب اصل، هیمن صالحی، پرویز ابطحی، بهمن بزدوده.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024