جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.01.2024, 18:20

حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در عراق


پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق که محل حضور نیروهای امریکایی  شامگاه شنبه ۳۰ دی‌ماه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

رویترز به نقل از یک مسئول امریکایی نوشت که این پایگاه با موشک‌های بالستیک هدف حمله قرار گرفت.

یک مقام آمریکایی با تایید حمله به مقر نیروهایی آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق گفت که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که با موشک بالستیک به پایگاه اصابت کرده است. او افزود که پرسنل آمریکایی در این حمله جراحت جزئی دیده‌اند اما یکی از نیروهای امنیتی عراق به شدت مجروح شده است.

بنابر برخی گزارش‌ها بیش از ۵ موشک به این پایگاه و اطراف آن شلیک شد. رسانه های عراقی مدعی‌اند که ۴۰ موشک به سمت پایگاه عین الاسد شلیک شده است.

«صابرین نیوز»، وابسته به نهادهای نظامی-امنیتی جمهوری اسلامی، نوشته است: «این حمله از نظر تعداد موشک‌ها بزرگ‌ترین حمله به پایگاه عین‌الاسد از زمان شروع حملات به پایگاه‌های آمریکایی بعد از هفتم اکتبر به شمار می‌رود.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به عین‌الاسد را بر عهده نگرفته است. اما رسانه‌های جمهوری اسلامی ادعا کرده‌اند که «مقاومت اسلامی عراق مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.»

منظور از «مقاومت اسلامی عراق»، گروه‌های شیعی زیر حمایت جمهوری اسلامی در عراق هستند که پیشتر نیز به حملاتی از این دست علیه پایگاه‌های نیروهای آمریکا در عراق دست زده‌اند.

گروه‌های نیابتی ایران از زمان آغاز جنگ غزه، دست‌کم ۵۸ بار در عراق و ۸۳ بار در سوریه به پایگاه‌ها و مواضع آمریکا و متحدانش حملات موشکی و پهپادی کرده‌اند.

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ نیرو در عراق و ۹۰۰ نیرو در سوریه دارد که در مشاوره و کمک به نیروهای محلی برای مقابله با داعش فعالیت می‌کنند.


منابع: رسانه‌های ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024