جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.01.2024, 11:07

چهار افسر سپاه پاسداران در حمله اسرائیل کشته شدند


خبرگزاری «رویترز» گزارش داد در حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در دمشق ۴ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله رئیس واحد اطلاعات سپاه قدس در سوریه کشته شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نوشته، صدای انفجار شدیدی در ساختمانی واقع در منطقه «المزه – ویلاهای غربی» در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در اکثر مناطق پایتخت شنیده شد.

این منبع گفت که این ساختمان چندطبقه مورد استفاده مستشاران ایرانی حامی دولت سوریه بوده و به طور کامل ویران شده است.

حمله ساعت ۱۰.۲۰ صبح به وقت محلی روز شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی صورت گرفته است.

ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که دود بزرگی در محله «المزه» به هوا بلند شده است. رسانه‌های دولتی سوریه این حمله را «تجاوز اسرائیل» عنوان کردند.

رسانه‌های نزدیک به سپاه گزارش داده‌اند فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه و جانشین او در حمله جنگنده‌های اسرائیل به پایتخت سوریه کشته شده‌اند.

«صابرین نیوز» اسامی افراد کشته شده را سردار «صادق امیدزاده»، فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران و معاون حاج غلام (محرم) معرفی کرده است.

نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، دو سپاهی کشته‌شده را از مقام‌های عالی‌رتبه سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، به نام «صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس در سوریه به همراه جانشین وی حاج غلام (محرم)» معرفی کرده است.

ساعتی بعد روابط عمومی کل سپاه نیز اعلام کرد که در حمله اسرائیل به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی ایران کشته شده‌اند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران اسامی چهار عضو کشته شده سپاه را نیز اعلام کرد. این چهار نفر حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی هستند.


حجت‌الله امیدوار

پیش از این و در ۱۸ دی ماه نیز شش منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که اسرائیل موج بی‌سابقه‌ای از حملات مرگبار را در سوریه آغاز کرده است که کامیون‌های باری، زیرساخت‌ها و افراد مرتبط با انتقال سلاح‌های جمهوری اسلامی ایران به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه را هدف قرار می‌دهد.

هدف قرار گرفتن «مستشاران نظامی» سپاه

تا کنون اسرائیل صدها بار مناطقی در سوریه را که می‌گوید «اهداف مرتبط با ایران» هستند، هدف قرار داده است.

از جمله در ماه گذشته، رضی موسوی، یکی از قدیمی‌ترین «فرماندهان سپاه در منطقه» بر اثر حمله هوایی «اسرائیل» به حومه دمشق کشته شد.

بعد از کشته شدن رضی موسوی، مقام‌های ارشد سپاه گفتند که در سوریه «از بشار اسد گرفته تا دیگر افراد و با فعالیتها و خدمات سیدرضی آشنا» بودند و او برای اسرائیل فردی شناخته شده‌ای بود و دست‌کم دوبار از سوء قصد جان سالم به در برده بود.

در سال‌های گذشته نیز تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله حسین همدانی، حسن شاطری، محمدعلی مرادخانی و محمد جمالی پاقلعه در سوریه کشته شدند.

هر چند اسرائیل به ندرت اقدامات خود در سوریه و حملات به این کشور را تایید می‌کند، اما گفته است که پایگاه‌های گروه های متحد ایران، مانند حزب الله لبنان را هدف قرار می‌دهد.

در اوایل ماه جاری، همچنین حمله‌ای که گفته می‌شود توسط اسرائیل انجام شد، باعث کشته شدن صالح العاروری، فرمانده ارشد حماس در بیروت، پایتخت لبنان شد.


صدای آمریکا، العربیه، رسانه‌های ایران، بی‌بی‌سی


تصاویر اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران در حمله منتسب به اسرائیل به محله المزه دمشق



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024