جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.01.2024, 10:15

نامه به وزیر کشور آلمان؛ پناهجویان ایرانی را اخراج نکنید!


به ایران اخراج نکنید
نامه توضیحی و اعتراضی پیرو نامه‌های سرگشاده و مکاتبات در مورد فعالین سیاسی ایرانی و عدم امنیت این افراد در آلمان و در مورد مقررات اخیر در مورد رسیدگی به پرونده پناهجویان ایرانی به وزیر داخله دولت فدرال المان خانم فیزر

سرکار محترم خانم فیزر ،

سرکار محترم خانم نانسی فیزر،
با عرض ادب، شما را به ایمیل خودتان، با عنوان 12017/1#1 -4 II “PK– Asadi”، مورخ ۳۱ مه ۲۰۲۳ در پاسخ به نامه سرگشاده ما، مورخ ۳ مه ۲۰۲۳، ارجاع می‌دهم.

متاسفانه، ما ایرانیان در تبعید، متوجه شدیم که در نشست اخیر کنفرانس وزرای داخلی ایالت‌ها به موضوع برخورد با تعقیب‌شدگان سیاسی از ایران، متقاضیان پناهندگی، که در آلمان اقامت دارند، توجه خاصی در عدم اخراج آنان نشده است. در پی این تصمیم‌گیری، بسیاری از ایرانیانی که قربانی آزار و اذیت رژیم جمهوری اسلامی هستند، اگر به ایران بازگردانده شوند، آنجا این اشخاص را دستگیری و شکنجه تهدید می‌کند.

همانطور که می‌دانید، هدف رژیم جمهوری اسلامی سرکوب هر گونه فعالیت مخالفان است. مطمئناً از طریق اطلاعات داخلی خود و سفارت آلمان در تهران با خبر شده‌اید، مجازات و آزار و اذیت دیدگاه‌های انتقادی در ایران پس از مرگ ژینا مهسا امینی در ۱۵ ماه گذشته، افزایش چشم‌گیری یافته است. بیش از ۸۰۰ نفر اعدام شدند و حدود ۲۰۰۰۰ انسان بی گناه هنوز در زندان هستند. این اعمال فقط روی افرادی که برای آزادی در ایران مبارزه می‌کنند تنها تأثیر نمی‌گذارد. این آزار و شکنجه بر ایرانیانی که در خارج از کشور نیز مخالفت خود را اعلام کرده‌اند هم صادق می‌باشد.

رژیم ایران ناظران و لابیگران زیادی در خارج از کشور دارد که فهرستی از افراد مخالف با جمهوری اسلامی را در دست دارند. بنابراین، فورا تدابیری برای حفاظت از تعقیب شدگان و پناهندگان سیاسی درمقابل جمهوری اسلامی ضروری است. هر اقدامی دیگر و اخراج منجر به شکنجه، قتل، اعترافهای اجباری و مشکلات دیگری را خواهد شد که این اقداماتحقوق بشرایرانیان را بیشتر بیشتر در ناقابل رژیم محدود می کند.

از آنجایی که ما موضع روشنی از سوی دولت فدرال در مورد عدم اخراج تعقیب‌شدگان سیاسی به‌عبارتی پناهجویان به ایران نمی‌بینیم، از شما خواهشمندیم، نظر خود را اعلام کنید.

ما همچنین از شما می‌خواهیم که مقرراتی را که منجر به محرومیت تعداد زیادی از متقاضیان برای اخذ پناهندگی سیاسی می‌شود، در نظر بگیرید. ما نگاهی انتقادی به روندی داریم که توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) در مورد پناهجویان ایرانی اجرا شده است. به نظر ما، ویژگی‌های آزار و اذیت سیاسی توسط جمهوری اسلامی ایران در اینجا به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

اگرچه پناهجویان به دلیل دیدگاه های سیاسی و تعهدشان به آزادی، حقوق زنان و دموکراسی مورد تهدید نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران هستند، اما این حق پناهندگی و مندرج در قانون اساسی به آنها اعطا نمی‌شود.

ما همچنین این نامه را برای مطبوعات، احزاب سیاسی و سازمان های حقوق بشر ارسال خواهیم کرد تا آنها را درجریان فوریت این موضوع قراردهیم.

با سلام و احترام به امید پاسخ مثبت و سریع شما

بهروز اسدی
۵ ژانویه ۲۰۲۴



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024