جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.01.2024, 10:27

«امنیت» بدون آزادی، عدالت و دموکراسی ممکن نیست


“امنیت” بدون آزادی ، عدالت و دموکراسی محقق نشده و پایدار نخواهد بود.

عملیات تروریستی - انتحاری نیروهای داعش در کرمان پنجمین عملیات تروریستی به دست این نیروی اسلام‌گرای جهادی در خاک سرزمین ایران است.

در حالی که جمهوری اسلامی با صرف هزینه‌های هنگفت و بی‌حد و حساب ادعا می‌کرد که داعش را در منطقه نابود کرده و ایران کشور با ثبات و امنیت منطقه است، داعش در قلب ایران عملیات‌های کشنده پی در پی انجام داده است.

در مقابل، جمهوری اسلامی با پروپاگاندای راهبرد انتقام سخت و سرکوب بی‌امان، در اقداماتی غیرقانونی و نمایشی و از سر استیصال، انسانهایی را به دار میاویزد که پرونده‌هایشان حکایت از فقدان دادرسی عادلانه و ادله حقوقی و صرفا مبتنی بر اقرار زیر شکنجه در سلول انفرادی دارد. این واقعه نگرانی مدافعان حقوق بشر را نسبت به تداوم و شتاب این روند و به خطر افتادن جان زندانیان اعدامی فزونی بخشیده است.

اقدامات تروریستی و ضد انسانی داعش و کشته شدن دهها انسان محکوم است، همان طور که اعدام صدها انسان در زندانهای جمهوری اسلامی محکوم است.

خشونت، خشونت است، چه به دست حکومت استبدادی دینی ، چه به دست اسلام گرایان جهادی تروریستی که به واقع هر دو علیه مردم صورت می گیرد و مردم ایران با هر دو مخالف هستند.

جهانیان نسبت به فزونی شرارت جنگ و استبداد و اولاد منحوس و ننگینشان کشتار، اعدام، ترور و خشونت علیه مردم بی‌پناه جان به لب رسیده، نگران هستند.

ایران، خاورمیانه و منطقه نیاز به تقویت نیروهای پیش برنده و متضمن دموکراسی، آزادی و برابری دارد و جهان باید مسئولانه و با اقتدار برای صلح و حقوق بشر بایستد و اقدام کند.

نرگس محمدی
اوین
دی ماه ۱۴۰۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024