جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.12.2023, 9:58

صدراعظم آلمان: باید خود را تغییر دهیم


پیام صدراعظم آلمان به مناسبت سال نو: باید خود را تغییر دهیم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نطق سال نو میلادی خود با توجه به بحران‌ها و درگیری‌های متعدد خواستار آمادگی بیشتر آلمانی‌ها برای “تغییر و سازش” شد. شولتس خطاب به مردم آلمان گفت هیچکس نباید از آینده بترسد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پیام سال نوی میلادی خود در روز یکشنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) با خوشبینی ابراز داشت که آلمان آماده است با چالش‌های زمانه مقابله کند. او افزود: «هر کسی در آلمان مورد نیاز است از محقق گرفته تا پرستار سالمندان، مامور پلیس، کارمند پست، مستمری‌بگیر و همچنین کارآموز جوان، همه به یک اندازه مورد نیاز هستند، این بینش ما را توانمند می‌کند.»

شولتس در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین خاطرنشان کرد که هنوز بحران کرونا تمام نشده بود که با جنگ اوکراین شریان گاز قطع شد و از اوایل پائیز حمله تروریستی حماس به اسرائیل رخ داد.

صدراعظم آلمان با برشمردن این بحران‌ها و چالش‌ها تاکید کرد که “دنیای ما خشن‌تر” شده و “با سرعتی تقریبا خیره‌کننده در حال تغییر است” به همین دلیل آلمان نیز باید تغییر کند. به گفته شولتس این تغییر و تحول باعث نگرانی و نارضایتی برخی‌ها خواهد شد اما او  اطمینان داد که آلمان از این چالش‌ها عبور خواهد کرد. شولتس تاکید کرد که به سیاست‌های دولت ائتلافی خود اعتماد دارد.

صدراعظم در ادامه سخنان خود “مبارزه شجاعانه زنان و مردان” در ۳۵ سال پیش در شرق آلمان را نیز ستود و آن را “گنجینه‌ای ارزشمند” توصیف کرد.

به گفته شولتس دموکراسی همیشه شامل مباحثات پیرامون “درست بودن راه” نیز بوده و اگر به جای مباحثه با یکدیگر فقط درباره هم‌ دیگر بحث و جدل شود، هیچ چیز بهتر نمی‌شود.

صدراعظم همچنین تاکید کرد: «آنچه ما را قوی و توانمند می‌کند، تمایل ما به سازش و تعهد ما به یکدیگر است.»

شولتس ضمن اشاره به محقق نشدن برخی از “سناریوهای ترسناک” در سال گذشته برخی دستاوردهای دولتش را نیز برشمرد و گفت: «تورم کاهش یافته، دستمزدها و حقوق بازنشستگان در حال افزایش است، ذخیره‌‌گاه‌های گازی برای زمستان امسال پر است.»

او در عین حال اعتراف کرد که با توجه به حکم دادگاه قانون اساسی فدرال درباره بودجه، سرمایه‌گذاری در راه آهن، جاده‌ها، انرژی و اقتصاد “آسان نیست و نمی‌توان همه پروژه ها را اجرا کرد. 

شولتس به برخی موفقیت‌های سیاست‌های اروپایی هم اشاره کرد و توافق بر سر “سیستم مشترک جدید پناهندگی اروپایی” را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد. به گفته شولتس کنترل‌های مرزی قوی‌تر منجر به کاهش چشم‌گیر تعداد افرادی شده است که از این مرزها عبور می‌کنند.

شولتس در پایان نطق تلویزیونی خود به مناسبت فرا رسیدن سال ۲۰۲۴ تاکید کرد یک اتحادیه اروپا قوی و قدرتمند با توجه به جنگ روسیه در شرق این قاره، درگیری مسلحانه در خاورمیانه و انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا در پاییز آینده، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دویچه وله



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024