جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.12.2023, 22:26

تحریم یک شبکه مرتبط با برنامه پهپادی ایران


دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه، ۲۸ آذر، ۱۰ نهاد و ۴ فرد مستقر در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و اندونزی را در ارتباط با تهیه قطعات هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که فعالیت‌های این شبکه و تهیه قطعات آمریکایی و خارجی به ارزش صدها هزار دلار برای سپاه پاسداران توسط فردی به نام حسین هاتفی اردکانی مقیم ایران، تسهیل می‌شد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفته است که «تولید و تکثیر غیرقانونی پهپادهای مرگبار جمهوری اسلامی ایران برای گروه‌های نیابتی تروریستی‌ در خاورمیانه و روسیه به تشدید تنش‌ها و طولانی شدن درگیری‌ها می‌انجامد و ثبات را تضعیف می‌کند.»

حسین هاتفی اردکانی، مستقر در ایران بر شبکه تدارک قطعات هواپیماهای بدون سرنشین در خاورمیانه و شرق آسیا نظارت دارد.

اردکانی با استفاده از شرکت خود در ایران مستقیم با نیروی هوافضا و سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی سپاه پاسداران قرارداد می‌بست و از طریق شرکت‌هایی در مالزی، هنگ‌کنگ و دیگر کشثرها خرید قطعات دفاعی را هماهنگ می‌کرد.

اردکانی رئیس هیأت مدیره شرکت با مسئولیت محدود «کاوان الکترونیک بهراد» در ایران است که سروموتورها و سایر اقلام قابل استفاده در پهپادبه ارزش صدها هزار دلار را برای سپاه پاسداران تهیه کرده است.

مهدی دهقانی محمدآبادی به عنوان مدیرعامل «کاوان الکترونیک» فعالیت می‌کند.

غلامرضا ابراهیم‌زاده اردکانی، مسئول تهیه اقلام مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین برای حسین هاتفی اردکانی و شبکه‌اش بوده است.

او مدیریت شرکت مهندسی «طیف تدبیر آریا» مستقر در ایران را نیز بر عهده دارد و صاحب و مدیر «بسامد الکترونیک» است.

«گروه صنعتی سامان» مستقر در ایران نیز برای خرید سروموتورها به نمایندگی از سپاه پاسداران مستقیم با «کاوان الکترونیک» اردکانی قرارداد بسته است.

پیش‌تر نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز چهارشنبه ۲۶ مهر ١١ فرد، هشت نهاد، و یک کشتی را به دلیل مشارکت‌شان در برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده موشک‌های بالستیک و پهپادی جمهوری اسلامی ایران تحریم کرد.

روز دوشنبه ۲۸ آذر هم بریتانیا، فرانسه و آلمان، جمهوری اسلامی را به آزمایش موشک بالستیک، انتقال پهپاد به روسیه و غنی‌سازی اورانیوم متهم کردند.

قدرت‌های غربی درگیر در توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در نشست شش‌ماهه شورای امنیت، تهران را به «توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک»، «انتقال صدها پهپاد به روسیه» و «غنی‌سازی اورانیوم تا سطح بی‌سابقه ۶۰ درصد» متهم کردند.


صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024