جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.12.2023, 15:27

ارتش اسرائیل اجساد سه گروگان را در غزه پیدا کرد


ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد اجساد سه اسرائیلی، یک غیرنظامی و دو سرباز، را که حماس در حمله ۱۵ مهر به جنوب اسرائیل به گروگان گرفته بود در نوار غزه پیدا کرده است.

به گفته ارتش اسرائیل پیکرهای الیا تولدانو ۲۸ ساله، نیک بیزر و ران شرمن سربازان ۱۹ساله توسط مقامات پزشکی، خاخام‌های ارتش و کارشناسان پزشکی قانونی شناسایی شد اما در مورد شرایط کشتن آنها و یا از کجا در غزه پیدا شدند، توضیحی نداد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی حماس تولدانو را از جشنواره موسیقی سوپرنوا در فضای باز ربود. به گزارش تایمز اسرائیل، حدود ۳۶۰ نفر در حمله حماس به این جشنواره موسیقی قتل‌عام شدند و ۳۶ نفر گروگان گرفته شدند.

وزارت امور خارجه اسرائیل در پستی در «ایکس» نوشت: «با ناراحتی اعلام می‌کنیم که پیکر الیا تولدانو که از جشنواره سوپرنوا ربوده شده بود، توسط ارتش اسرائیل به خانه بازگردانده شد.»

به گفته اسرائیل حماس در حمله ۱۵مهر دستکم ۱۲۰۰ نفر اکثراً غیرنظامی را کشت و حدود ۲۴۰ نفر از جمله کودکان، زنان و سالمندان را به گروگان گرفت. اسرائیل در واکنش حملات هوایی، دریایی و زمینی را با هدف ریشه‌کن کردن حماس آغاز کرد.

ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، اسرائیل و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

طی یک آتش بس یک هفته‌ای که حماس آن را نقض کرد، حماس در ازای آزادی فلسطینی‌های بازداشت شده در اسرائیل، بیش از صد گروگان زن، کودک و خارجی را آزاد کرد. اما هنوز بیش از ۱۳۰ گروگان در اسارت حماس در غزه هستند.

حماس با حملات راکتی به جنوب اسرائیل در روز جمعه دهم آذر آتش‌بس یک هفته‌ای را نقض کرد. اسرائیل در واکنش حملات به غزه را از سر گرفت. دفتر بنیامین نتانیاهو، تخست وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای گفت:«تاکید می‌کنیم که دولت اسرائیل متعهد به دستیابی به اهداف جنگ است؛ یعنی آزادی گروگان ها، نابودی حماس و اطمینان یافتن از این موضوع که غزه دیگر هرگز نمی تواند مردم اسرائیل را تهدید کند.»

در همین حال، نمایندگان خانواده‌های گروگان های اسرائیلی‌ در غزه پنجشنبه شب، ۲۳ آذر، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در نیویورک، از او خواستند که اقدامات بیشتری برای اطمینان یافتن از بازگشت آنان انجام دهد.

رسانه‌های اسرائیلی‌ این نشست را پر تنش توصیف کردند و نوشتند که خانواده‌های گروگان‌ها در دیدار با گوترش، همچنین از او برای اظهارنظرهایی که به گفته آنها، توجیه کننده حملات ۱۵ مهر حماس به اسرائیل بوده و این که تاکنون به این کشور سفر نکرده است، انتقاد کردند.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، آنتونیو گوترش در این دیدار گفت که پیشنهادهایی را مطرح کرده اما پاسخی از سوی دولت اسرائیل دریافت نکرده است.

او به خانواده های گروگان ها گفت که با آنها به طور کامل ابراز همبستگی می‌کند و ربوده شدن آنها را «جنایتی وحشتناک» خواند، اما گفت که قدرت بازگرداندن عزیزان آنها را ندارد.


صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024