جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.11.2023, 18:07

میلاد زهره‌وند بدون اطلاع به خانواده‌اش اعدام شد


میلاد زهره‌وند، جوان ۲۱ ساله‌ای که به اتهام قتل در جریان اعتراضات چهلم مهسا (ژینا) امینی در ملایر به اعدام محکوم شده بود، صبح امروز در زندان همدان اعدام شده است.

هه‌نگاو نیز گزارش کرده که حکم اعدام او در زندان مرکزی همدان بدون اطلاع خانواده اجرا شده است.

به گزارش هه‌نگاو، حکم اعدام میلاد زهره‌وند، از بازداشت‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی، صبح امروز بدون اعلام قبلی به خانواده‌اش، اجرا شده است.

این حکم، در روز ۲۲ آبان در دیوان عالی کشور تایید‌ شده بود. میلاد زهره‌وند روز ۴ آبان  ۱۴۰۱ همزمان با چهلم مهسا امینی در ملایر بازداشت شد. او سپس متهم شد که یک مامور امنیتی به نام «علی نظری» را به قتل رسانده است.

خبرگزاری تسنیم در آبان سال گذشته از کشته‌شدن ماموری به نام «علی نظری» در جریان «تعقیب و گریز معترضان» خبر داد.  تاکنون اما هیچ فیلم یا ویدیویی از طرف نهادهای حکومتی منتشر نشده که نحوه کشته شدن این عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان دهد و تناقض‌هایی نیز درباره این پرونده وجود دارد.

در تیرماه ۱۴۰۲ و پس از صدور حکم اولیه اعدام برای میلاد زهره‌وند، بی‎بی‎سی با منبعی نزدیک به این زندانی گفتگو کرد. بنابرگفته این منبع، میلاد زهره‌وند به همراه چند نفر دیگر از اعضای فامیل خود در نزدیکی محوطه کلانتری ۱۲ ملایر بود که درگیری با نیروهای امنیتی اتفاق افتاد: «دست میلاد تیر خورد و به‌شدت زخمی شد. این عضو سپاه هم آنجا کشته شد.»

براساس اعلام سپاه انصارالحسین استان همدان، علی نظری عضو کادر اطلاعاتی-امنیتی سپاه پاسداران در ملایر معرفی شده است. پیش‎تر بی‎بی‌سی گزارش داده بود که همه متهمان این پرونده با «وثیقه» آزاد شد‌ه‌اند. همچنین بر اساس این گزارش خانواده میلاد زهره‌‍وند تلاش کرده‌اند با پرداخت مبلغ دیه بسیار بالا رضایت خانواده این عضو کشته شده سپاه پاسداران را جلب کنند تا از حکم قصاص صرف‌نظر کنند، اما آنها به اجرای حکم اصرار دارند.

میلاد زهره‌وند متولد ۱۳۸۱ و کارگر آسفالت‌کاری است. ازدواج کرده و در زمانی که در زندان به سر می‌برد، فرزندش به دنیا آمده است: «هنوز بچه‌اش را ندیده...»

براساس گزارش‌ها، او در کلیه مراحل بازداشت و در دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده است.  از ابتدای قیام ژینا تاکنون، ۸ نفر در ارتباط با اعتراضات، اعدام شده‎اند. هم‌اکنون نیز علاوه بر میلاد زهره‎وند، دستکم ۴ نفر(منصور دهمرده، ابراهیم نارویی، رضا رسایی و مجاهد کورکور) زیر حکم اعدام هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024