جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 13.11.2023, 10:17

حمله دوباره آمریکا به مواضع ایران در سوریه


شبکه خبری «فاکس نیوز» به نقل از مقامات دفاعی آمریکا گزارش داد که پس از آن که واشنگتن روز گذشته در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی، دو حمله جدید علیه اهداف گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در شرق سوریه انجام داد، دستکم شش ستیزه‌جوی تحت حمایت حکومت ایران کشته شدند.

شبکه خبری «فاکس» می‌گوید که همه کشته‌ها در یکی از دو محل مورد حمله قرار گرفته‌، کشته شده‌اند.

یک سازمان ناظر جنگی، دیده بان حقوق بشر سوریه، تعداد کشته شدگان را هشت نفر، از جمله «حداقل یک شهروند سوری و یک عراقی» اعلام کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده روز ۲۱ آبان اعلام کرده بود که نیروی هوایی آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی، دو حمله جدید علیه اهداف گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در شرق سوریه انجام داد‌ه‌اند.

این حملات به ترتیب علیه یک مرکز آموزشی و یک خانه امن در نزدیکی شهرهای ابوکمال و میادین انجام شد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این حملات در پاسخ به حملات مستمر علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر در بیانیه‌ای گفته بود که «اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد و او اقدام امروز را برای روشن کردن این موضوع هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.»

این حملات جدیدترین اقدام آمریکا در راستای مقابله با فعالیت‌های نیروهای تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه است. آمریکا بارها به مواضع و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در عراق و سوریه حمله کرده است.

وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه ۱۷ آبان هم اعلام کرد در حمله‌ای هوایی به شرق سوریه، یک مرکز مهم تسلیحاتی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان مورد حمایت حکومت ایران را منهدم کرده است.

حمله روز هفدهم آبان پس از آن انجام شد که حوثی‌های یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی هستند، یک پهپاد آمریکایی را در سواحل دریای سرخ سرنگون کردند.

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024