جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 22.10.2023, 12:00

اگر حزب‌الله وارد جنگ شود ملاهای ایران محو خواهند شد


نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل در اظهاراتی گفت که در صورت پیوستن حزب‌الله لبنان به جنگ، اسرائیل «سر افعی» را قطع و به ایران حمله نظامی خواهد کرد.

برکات، یکشنبه ۳۰ مهر در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، گفت: «در صورت حمله حزب‌الله لبنان، گروه ترویستی نیابتی ایران به اسرائیل، ملاها از روی زمین محو خواهند شد.»

برکات همچنین افزود که کشورش، «در صورت بازشدن جبهه شمالی، نه تنها حزب‌الله را نابود خواهد کرد، بلکه ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.»

او گفت: «اگر متوجه شویم که آنها قصد دارند اسرائیل را هدف قرار دهند، به پاسخگویی در آن جبهه اکتفا نکرده، بلکه به سراغ سر افعی یعنی ایران خواهیم رفت.»

وزیر اقتصاد اسرائیل در ادامه گفت: «حاکمان ایران خواب شبانه راحتی نخواهند داشت. ما اطمینان می‌دهیم که در صورت بازکردن جبهه شمالی، بهای گزافی پرداخت خواهند کرد.»

«محوتان می‌کنیم»

برکات تاکید کرد که لبنان و حزب‌الله مانند حماس، بهای گزافی را خواهند پرداخت و محتوای شفاف پیام کشورش، پیگرد رهبران ایران را نیز شامل می‌شود.

وزیر اقتصاد اسرائیل در پایان این مصاحبه گفت: «پیام بسیار روشنی برای دشمنان خود داریم. به آنها می‌گوییم، ببینید در غزه چه می‌گذرد، اگر به ما حمله کنید با همین واکنش روبرو خواهید شد. ما شما را از روی زمین محو خواهیم کرد.»

این اظهارات با هشدار امروز ارتش اسرائیل به لبنان در خصوص کشانده‌شدن به جنگ و تاکید بر پرداخت بهای گزاف، همزمان شد.

با آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، پس از حمله ناگهانی این گروه به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف نوار غزه، نگرانی بین‌المللی نسبت به گسترش دامنه جنگ و تبدیل آن به یک رویارویی منطقه‌ای با مشارکت گروه‌های نیابتی ایران در عراق، سوریه و لبنان و یا حتی ایران به شکل مستقیم، افزایش یافته است.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024