جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.10.2023, 11:44

ثبت کندوان به عنوان «روستای جهانی گردشگری»


در اجلاس سازمان جهانی گردشگری در شهر سمرقند جمهوری ازبکستان، روستای کندوان به عنوان «روستای جهانی گردشگری» ثبت شد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲  در آیین ثبت جهانی روستای کندوان، به عنوان روستای شگفت‌انگیز توسط سازمان جهانی گردشگری که در سمرقند حضور  داشت، با تماس ویدیو کنفرانس اظهار کرد: موضوع انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری و نامزد شدن روستای گردشگری از سه سال پیش آغاز شده و امسال سومین دوره خود را با انتخاب ۷۶ روستا از کل کشور به پایان رساند.

وی با بیان اینکه ما پرونده ۸ روستا از کشور را به این اجلاسیه ارسال کرده بودیم که روستای کندوان از آذربایجان‌شرقی انتخاب شد، گفت: این انتخاب براساس معیارهایی از قبیل بررسی معماری بومی، مشارکت مردمی و محلی باقی ماندن اصالت جامع محلی و صنایع دستی و زیرساخت‌های گردشگری معرفی ظرفیت گردشگری در فضای مجازی است که کندوان همه را یکجا داشت.

شالبافیان گفت: روستای کندوان به عنوان تنها روستای برگزیده این دوره بود امید است در سال های آینده با تلاش‌های صورت گرفته مابقی روستاها هم انتخاب شوند. 

او خاطرنشان کرد: سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به عنوان معیارهای انتخاب روستاهای جهانی اعلام کرده است که روستای کندوان توانست امتیاز قابل قبولی را از موارد مذکور کسب کند.

وی گفت: در این دوره ۶۴ روستا از بیش از ۴۰ کشور انتخاب شدند و از کشور ما نیز روستای کندوان انتخاب شد که این افتخار را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024