جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.10.2023, 12:27

مرگ مهاجم «افراطی» در بروکسل به دست پلیس


رسانه‌ها در بلژیک روز سه‌شنبه از مرگ مظنون حمله شامگاه گذشته در بروکسل که در جریان آن دو سوئدی کشته شدند، خبر دادند. این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا نسبت به افزایش تنش در کشورهایشان پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل نگرانند.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک روز سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه، اعلام کرد که مظنون حمله بروکسل که رسانه‌های بلژیکی نام او را «عبدالسلام ل.» اعلام کرده‌اند، هدف گلوله پلیس بلژیک قرار گرفت.

عملیات گسترده پلیس بلژیک روز سه‌شنبه در یکی از میدان‌های محله اسکاربک بروکسل که به «قفس خرس‌ها» معروف است، صورت گرفت.

در جریان این عملیات مظنون حمله شامگاه دوشنبه در بروکسل مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و به گفته مقام‌های بلژیکی «خنثی» شد.

روزنامه لوسوار چاپ بلژیک نوشت پس از انتقال این مظنون به بیمارستان و تلاش برای احیایش، او سرانجام ساعت ۹.۳۸ دقیقه صبح به وقت محلی در بیمارستان جان باخت.

بر اساس گزارش این روزنامه، پلیس برای انجام عملیات دستگیری او کل منطقه مورد عملیات را تخلیه و محاصره کرده بود.

وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که سلاح خودکاری که در حمله شامگاه گذشته در بروکسل مورد استقاده قرار گرفته بود، در جریان عملیات روز سه‌شنبه از محل اختفای مظنون پیدا شد.

حمله شامگاه دوشنبه پیش از بازی دو تیم ملی فوتبال بلژیک و سوئد در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ رخ داد که در جریان آن دو سوئدی کشته شدند.

عبدالسلام، مظنون اصلی این حمله، یک تونسی ۴۵ ساله بود که در بروکسل زندگی می‌کرد. او در نوامبر ۲۰۱۹، حدود چهار سال پیش، درخواست پناهندگی داده بود اما کمتر از یک سال بعد از مقام‌های رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی پاسخ منفی دریافت کرد.

وزیر دادگستری بلژیک اعلام کرد که او برای پلیس، به دلیل قاچاق انسان، اقامت غیرقانونی و به خطر انداختن امنیت کشور شناخته شده بود.

همچنین این مقام ارشد بلژیک اضافه کرد که یک سرویس پلیس خارجی پیشتر اطلاع داده بود که عبدالسلام دارای شخصیت افراطی است و متقاضی پیوستن به «جهاد».

وقوع حملات پی در پی در کشورهای اروپایی در روزهای اخیر در شرایطی است که رهبران اتحادیه اروپا نسبت به افزایش تنش‌ها در این قاره پس از آغاز جنگ دوباره میان اسرائیل و حماس نگرانند.

رهبران اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه از طریق ویدئوکنفرانس نشستی فوری را درباره جنگ اسرائیل و حماس و پیامدهای آن در اروپا برگزار می‌کنند.

این نشست که برای بعدازظهر امروز برنامه‌ریزی شده همچنین در شرایطی است که موضوع کمک‌ اتحادیه اروپا به فلسطینی‌ها نیز یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در روزهای اخیر بوده است.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024