جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 12.10.2023, 8:57

ارتش اسرائیل: حماس نوزادان را سر برید


شمار کشته‌شدگان اسرائیلی به ۱۳۰۰ نفر رسید

شبکه تلویزیون دولتی اسرائیل «KAN» اعلام کرد که در عملیات گردان‌های عزالدین قسام وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تحت عنوان «طوفان الاقصی»، که در هفتم اکتبر آغاز شد، تاکنون ۱۳۰۰ اسرائیلی جان خود را از دست داده و ۳ هزار و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این گزارش اعلام شد که وضعیت ۳۵۰ تن از افراد زخمی وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطینی‌ها در غزه نیز اعلام کرد که ۱۳۵۴ فلسطینی در حملات اسرائیل به این منطقه جان باخته و ۶۰۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.


جنبش بین‌المللی نجات کودکان: اسرائیل ۳۲۶ کودک را در غزه کشته است

یکی از مسئولان جنبش بین‌المللی نجات کودکان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی فلسطین گفت که ۳۲۶ کودک طی حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

او همچنین با اشاره به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی طی حملات اخیر اسرائیل به غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده، تاکید کرد: براساس آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین تا روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر ۳۲۶ کودک در نتیجه حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

این مسئول جنبش بین‌المللی نجات کودکان همچنین از کشته شدن حداقل ۶ کودک فلسطینی دیگر در کرانه باختری طی حملات شهرک نشینان یهودی خبر داد و نسبت به بالا بودن نسبت قربانیان زن و کودک در حملات اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کرد.


صدراعظم آلمان جشن «قتل‌عام غیرنظامیان اسرائیلی» را محکوم کرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در جلسه امروز پارلمان گفت هرکسی که حماس را ستایش کند، اقدام حماس را قتل نداند یا پرچم‌ اسرائیل را به آتش بکشد، تحت پیگرد کیفری قرار می‌گیرد.

او گفت که فعالیت گروه «سمیدون» که از فلسطین حمایت می‌کند ممنوع شده است. صدراعظم آلمان گفت که «اعضای این گروه روز شنبه برای تبریک حمله حماس به اسرائیل به خیابان‌های منطقه نوکولن برلین آمدند و با توزیع شیرینی بین رهگذران، قتل غیرنظامیان اسرائیلی را جشن گرفتند.»

آقای شولتس افزود: «این کار منزجر کننده و غیرانسانی است؛ ما نفرت پراکنی و تحریک به نفرت را نمی‌پذیریم، ما یهودی‌ستیزی را تحمل نمی‌کنیم.»

شولتس همچنین از ممنوعیت تمامی فعالیت‌های مرتبط با گروه حماس در آلمان خبر داد.

حماس پیش از این در کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی طبقه‌بندی شده است.

این گروه هیچ نمایندگی رسمی در آلمان ندارد اما صدراعظم آلمان گفت که این ممنوعیت شامل همه انجمن‌ها و فعالیت‌های مربط به حماس می‌شود.


ارتش اسرائیل: حماس نوزادان را سر برید

جاناتان کانکریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید تایید شده که شبه‌نظامیان حماس در حمله مرگبار آخر هفته به اسرائیل، نوزادان را سر بریدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که پزشکی قانونی که از محل قتل عام ساکنان کیبوتص بئری دیدن کرده اجساد این کودکان را دیده و نحوه مرگ آنها را تایید کرده است.

او می‌گوید: «اعتراف می‌کنم که مدتی طول کشید تا واقعیت این گزارش را قبول و آن را تأیید کنیم» و افزوده است: «سخت بود باور کنیم که حتی حماس بتواند به چنین عمل وحشیانه‌ای دست بزند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل افزوده است: «فکر می‌کنم اکنون می‌توانیم با اطمینان نسبی بگوییم که حماس به چنین اقدامی دست زد .. و اجساد مثله شده در همه جا پراکنده بود.»


اسرائیل: تا زمانی که گروگان‌ها آزاد نشوند برق، آب یا سوخت برای غزه وجود ندارد

اسرائیل کاتز،‌ وزیر انرژی اسرائیل می‌گوید تا زمانی که گروگان‌های اسرائیلی آزاد نشوند،‌ محاصره غزه پایان نخواهد یافت.

او در پیامی در شبکه های اجتماعی گفت که تا زمانی که «گروگان‌ها» آزاد نشوند هیچ «کلید برقی روشن نمی شود، هیچ شیر آبی باز نمی شود و هیچ کامیون سوختی وارد نمی شود.»

اسرائیل پس از حملات شنبه گذشته حماس ارسال تدارکات به نوار غزه را متوقف کرد.


ارتش اسرائیل: هویت ۹۷ گروگان اسرائیلی مشخص شده

ارتش اسرائیل می گوید که هویت ۹۷ گروگان اسرائیلی که توسط حماس در غزه نگهداری می شوند، تایید شده است.

گفته شده که ۱۵۰ نفر به زور به داخل غزه منتقل شده اند و ۱۲۰۰ نفر دیگر توسط شبه نظامیان حماس کشته شده اند.

انتظار می رود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که امروز وارد اسرائیل شده، به تلاش ها برای آزادی گروگان ها کمک کند.

او همچنین در گفتگوهایی که قرار است با هدف ایجاد گذرگاهی امن برای عبور غیرنظامیان از غزه برگزار می شود، حضور خواهد داشت.


اسرائیل «تاسیسات زیرزمینی غزه را هدف قرار داده است»

پیشتر اظهارات جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش شد که گفته بود که حملات هوایی اسرائیل در غزه یک شبکه بزرگ زیرزمینی را هدف قرار می دهند که توسط شبه‌نظامیان حماس ساخته شده است.

او می‌گوید: «کاری که حماس از زمان به دست گرفتن غزه در تقریبا ۲۰ سال پیش انجام داده ساخت شبکه‌ای از تونل در زیر سطح شهر غزه و از شهر غزه تا خان‌یونس و رفح بوده است.»

کنریکوس می‌گوید که نوار غزه را باید در دو لایه در نظر گرفت یکی برای غیرنظامیان در سطح زمین و لایه دوم، برای فعالیت نظامی زیرزمینی حماس.

او می‌گوید: «چیزی که اکنون در تلاش انجام آن هستیم رسیدن به لایه دومی است که حماس ساخته است.»

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید می‌کند که «این سنگرهای زیرزمینی برای پناه دادن به غیرنظامیان غزه نیست تا در هنگام حمله اسرائیل به آن دسترسی داشته باشند».


«ساکنان مناطق مرزی شمال اسرائیل مضطرب هستند»

در پی تبادل آتش با گروه حزب‌الله، ساکنان جوامع مرزی اسرائیل با لبنان در شمال این کشور احساس نگرانی می‌کنند.

آنها می توانند دیوار بتنی خاکستری بلندی را ببینند که اسرائیل را از لبنان جدا می‌کند و در سوی دیگر هم پست‌های دیده بانی حزب‌الله در فاصله‌های معینی برپا شده است.

یکی از ساکنان منطقه ویدیویی را در تلفن همراه خود به من نشان می‌دهد. ویدیو از از تیراندازی مردان مسلح در دامنه تپه‌ای که ما روی ایستاده ایم برداشته شده است..

صدای تیراندازی در ویدیو شنیده می‌شود. اینها افراد نفوذی حزب‌الله بودند که روز سه‌شنبه از روی دیوار عبور کردند و سربازان اسرائیلی را کشتند.

به خانواده‌هایی که در اینجا زندگی می‌کنند گفته می‌شود که تا جایی که می‌توانند نزدیک به پناهگاه‌های امن باشند.

اتوبوس‌های خالی پارک شده در کنار جاده نشان می‌دهد که ظرف چند روز گذشته نفرات ارتش برای تقویت امنیت به اینجا انتقال یافته‌ و آماده مقابله با هر حمله احتمالی دیگری در شمال هستند.


بیمارستان غزه تنها برای چهار روز سوخت دارد

با خاموش شدن تنها نیروگاه برق غزه و خاموشی شهر، هواپیماهای جنگی اسرائیل در طول شب به بمباران مناطق شهر ادامه دادند.

گروه‌های امدادی می‌گویند بیمارستان اصلی شهر غزه تنها برای چهار روز سوخت برای ژنراتورهای خود دارد.

محاصره اعلام شده توسط اسرائیل به این معنی است که غذا و آب سالم هم در حال اتمام است.

بدون برق برای پمپ‌ها، فاضلاب تصفیه نشده در بعضی خیابان‌ها جاری خواهد شد.

مصر در همسایگی غزه خواستار آتش‌بس شش ساعته جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه شده است.


سازمان ملل: تعداد آوارگان در غزه به ۲۲۸ هزار نفر رسیده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) اعلام کرد که در پی ادامه بمباران‌های بی‌وقفه اسرائیل علیه غزه، تعداد آوارگان در این منطقه از ۳۳۸ هزار نفر فراتر رفته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ۲۲۰ هزار فلسطینی در مراکز وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) در در غزه پناه گرفته‌اند.


صلیب سرخ: بیمارستان‌های غزه در خطر تبدیل شدن به سردخانه هستند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه نسبت به اتفاقات جاری در غزه هشدار داد که بیمارستان‌های غزه «در خطر تبدیل شدن به سردخانه» هستند.

این کمیته اعلام کرده یک «بحران انسانی» به سرعت در غزه در حال گسترش است و آژانس‌های امدادرسان و مقامات بهداشتی گزارش می‌دهند که صدها هزار نفر در بحبوحه کمبود غذا، آب و برق آواره شده‌اند که فشار بیشتری را بر امکانات پزشکی وارد می‌کند.

مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ در بیانیه‌ای گفته است با از دست دادن برق غزه، بیمارستان‌ها نیز برق را از دست می‌دهند و نوزادان و بیماران مسن نیازمند اکسیژن در معرض خطر قرار می‌گیرند.

در همین رابطه رئیس اداره برق غزه روز چهارشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفته بود تنها نیروگاه غزه پس از تمام شدن سوخت کار خود را متوقف کرده است.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که برای اسکان فلسطینی‌ها در غزه که در اثر حملات مداوم اسرائیل آواره شده‌اند، تلاش می‌کند زیرا به گفته این نهاد، «بیمارستان‌ها و مدارسی که در سراسر نوار غزه اداره می‌کند در درگیری‌ها آسیب دیده‌اند.»

جنگ در حالی وارد ششمین روز خود شده است که در پنج روز گذشته کشته‌های دو طرف از ۲ هزار نفر عبور کرد و این آمار در حال افزایش است.

شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در نخستین ساعات حمله تروریستی به اسرائیل بیش از هزار نفر را به قتل رسانند که در روزهای گذشته ابعاد مختلف آن بیش از پیش مشخص شده است. «کشتار دسته‌جمعی» غیرنظامیان، زنان، کودکان و سالمندان از جمله ابعاد این حملات بود که با انتشار تصاویر آن واکنش‌هایی فراوانی در پی داشت.

اسرائیل در واکنش به این حمله تروریستی روز شنبه توسط حماس اعلام شرایط جنگی کرد و پس از پنج روز بمباران مواضع حماس به گفته منابع خبری «در آستانه» ورود زمینی به غزه قرار دارد.


سازمان ملل روز جمعه برای گفتگو درباره اسرائیل و غزه تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه برای بررسی درگیری بین اسرائیل و حماس تشکیل جلسه می‌دهد.

نماینده برزیل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت، گفته است که این نشست «برای رسیدگی به وضعیت نوار غزه» برگزار می‌شود.

مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل، سفر خود به آسیا را نیمه‌کاره گذاشته و برای شرکت در نشست امروز به نیویورک سفر کرده است.

در جلسه روز یکشنبه شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو بر سر سیاست در مورد اسرائیل و فلسطینی‌ها اختلاف نظر داشتند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه در X (توییتر) نوشت: «کودکان هرگز نباید در هیچ کجای دنیا گروگان گرفته شوند». او گفت که حماس باید «کودکانی را که از خانواده‌هایشان ربوده» آزاد کند.

رئیس جمهور برزیل همچنین از اسرائیل خواست تا «بمباران کودکان فلسطینی و مادرانشان» را متوقف کند تا آنها بتوانند از طریق مصری غزه را ترک کنند.


مصر سه روز قبل از حمله حماس به اسرائیل هشدار داده بود

مقام های اطلاعاتی مصر می‌گویند سه روز قبل از آغاز حمله بی‌سابقه و گسترده حماس به اسرائیل، نهادهای اطلاعاتی مصر به اسرائیل از یک جنب و جوش گسترده و «عملیاتی بزرگ» از داخل غزه «هشدار» داده بودند اما طرف اسرائیلی این هشدارها را «جدی» نگرفته است.

یک مقام اطلاعاتی مصر این اظهارات را روز چهارشنبه - ۱۱ اکتبر - در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس عنوان کرده و گفته در چند روز منتهی به حمله حماس بارها به نهادهای اطلاعاتی اسرائیل هشدار داده شده بوده است.

موضوع «غفلت و کور ماندن مطلق» سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل از حمله حماس یکی از بزرگترین پرسش‌های درگیری‌های بسیار خشن و خونینی است که اکنون وارد ششمین روز شده و طی آن بیش از ۲۳۰۰ نفر در غزه و اسرائیل جان باخته‌ و هزاران نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.


منابع گزارش‌ها: بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، آناتولی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024