جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.10.2023, 18:18

حال آرمیتا از احوال حماس مهم‌تر است


عبدالله ناصری

حملهٔ دور از تدبیر حماس به اسرائیل که از همهٔ منازعات ایران و اسرائیل شدیدتر و مهم‌تر است و هزینهٔ زیادی برای همهٔ اطراف جنگ خواهد داشت، ایران، اسرائیل، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و لبنان، سوریه و کرانهٔ باختری، خاطر جهان را خواسته است. این ها همه ضرر خواهند کرد. و هر چه درازای جنگ بیش باشد ضررهم بیشتر. توهم، خوشی، رجز، و … آغازگر و یا آغازگران حمله موقت است و آنچه ماندگار است ویرانی غزه و جنوب لبنان است.

جمهوری اسلامی هم به عنوان طراح اصلی حمله (طبق اخبار) نه خواهد توانست صلح ابراهیم را متوقف کند و نه انقلاب‌ “زن، زندگی، آزادی” زیر شعاع این منازعهٔ احمقانه قرار دهد. در جامعه ایرانی هنوز مهم‌ترین خبر، انقلاب ژینا و نماد کنونی آن، “آرمیتاگراوند” است.

روی سخن من بیشتر با فعالان و تحلیل گران ایرانی است که به درستی نگران وضع ایران اند. جمهوری اسلامی ایران از جانب حمله حماس هزینه‌ها خواهد داد، یقین دارم اما “کمای آرمیتا” که می‌رود تا قتل حکومتی دیگری باشد نباید از اولویت بیفتد.

حتی اگر تحلیل گری باور داشته باشد که حکومت برای خاموش شدن مسئله آرمیتا حمله حماس را جرقه زد درنگ می کنم.با خوشحالی طرفداران حکومت کاری نداریم، فقط باید انقلابیون ۱۴۰۱ اصلی بودن حال آرمیتا را باور کنند.


کانال تحکیم ملت



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024