جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.10.2023, 12:08

حماس: حملات با حمایت ایران انجام شد


قاضی حمد سخنگوی حماس روز شنبه در پاسخ به سوال مجری برنامه «نیوز آور» بی‌بی‌سی که پرسید «در این عملیات چقدر از حمایت ایران برخوردار بودید» گفته است: «من افتخار می‌کنم که خیلی کشورها به ما کمک می کنند. ایران به ما کمک می‌کند. کشورهای دیگر به ما کمک می کنند. یا با پول یا با سلاح یا حمایت سیاسی که مشکلی ندارد.»

سخنگوی حماس همچنین ادعا کرد که خشونت در واکنش به حملات شهرک‌نشینان یهودی صورت می‌گیرد.

او گفت: «هر روز مشغول ساخت شهرک هستند، زمین‌مان را می‌گیرند، مردم ما را می‌کشند، وارد شهرهای ما می‌شوند. ما از طریق میانجیگران (مصری‌ها، قطری‌ها و سازمان ملل) به آنها می‌گوییم که دست بردارند اما به هیچ کس گوش نمی‌دهند.»

روز گذشته رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پیامی با حمایت از این حملات نوشت که «کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران این رژیم به یقین تبدیل کرد.»

محمد باقری در این پیام تاکید کرده است که «این حمله ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند کند.»

روز شنبه، حملات تروریستی حماس به خاک اسرائیل صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت. ارتش اسرائیل در واکنش به این حملات مواضع حماس در نوار غزه را مورد حمله قرار داد.

حماس که از سوی جمهوری اسلامی تحت حمایت تسلیحاتی و مالی قرار دارد، از سوی آمریکا و شمار دیگری از کشورها به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود. در این ارتباط، هواداران جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی از حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل حمایت کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز، حملات حماس به اسرائیل را «استمرار پیروزی‌ها... در لبنان و سوریه» خوانده بود.

یحیی رحیم‌صفوی، «مشاور و دستیار عالی» علی خامنه‌ای نیز عملیات تروریستی شبه‌نظامیان فلسطینی علیه اسرائیل و شهروندان این کشور را «تبریک» گفت و افزود: جمهوری اسلامی «تا آزادی فلسطین و قدس کنار مجاهدان فلسطینی» خواهد ماند.

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی هم مدعی شد که این حملات تروریستی «پیروزی بزرگ و راهبردی» بوده و آن را که «یک هشدار جدی به تمام سازشکاران در منطقه» دانست.

پیش از حملات تروریستی روز شنبه حماس در اسرائیل، علی خامنه‌ای در سخنانی تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را «محکوم» کرده بود و به آنها هشدار داده بود.


منابع: بی‌بی‌سی، صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024