چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 15 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.09.2023, 7:20

مرگ ۱۲۰ نفر در آتش‌سوزی تالار عروسی در عراق


مقام دولتی عراق، شامگاه سه‌شنبه ۴ مهرماه گزارش دادند که در پی وقوع حریق در محل برگزاری یک مراسم عروسی در شهرک الحمدانیه در استان نینوا در شمال این کشور ۱۲۰ نفر جان‌باخته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

طبق اطلاعات اولیه به نقل از «نیروی دفاع مدنی عراق» علت آتش‌سوزی استفاده از وسایل آتش‌بازی در مراسم عروسی بوده که به آتش‌سوزی در داخل تالار و سپس گسترش دایره آن که منجر به فروریختن قسمت‌هایی از تالار شده است.

در همین حال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از وزرای کشور و بهداشت خواست، تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه انجام دهند.

پیش از این، اداره بهداشت استان نینوا در گزارش اولیه خود اعلام کرد، که بر اثر آتش‌سوزی در یک تالار عروسی در الحمدانیه، ۱۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰ مجروح شدند.

هلال احمر عراق نیز اعلام کرد که تعداد قربانیان و مجروحان حادثه آتش‌سوزی تالار عروسی منطقه حمدانیه به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده است این آتش‌سوزی هنگام برگزاری مراسم عروسی رخ داد.

طبق گزارش هلال احمر عراق تیم‌های آتش‌نشانی به سرعت برای مهار آتش شتافتند.

نیروی‌های اداره دفاع مدنی عراق در گزارش اولیه خود گفته است که استفاده از وسایل آتش‌بازی در مراسم عروسی منجر به شعله‌ور شدن آتش در داخل تالار شده بگونه‌ای که حریق به سرعت گسترش یافت و به ریزش بخش‌هایی از ساختمان که از لایه‌های قابل اشتعال و کم هزینه در ان استفاده شده بود، منجر شد.

اداره دفاع مدنی عراق در بیانیه‌ای گفت: «اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این تالار مراسم فاقد الزامات ایمنی برای سیستم‌های هشدار در زمان آتش سوزی بوده است».

اداره دفاع مدنی افزود: «تالار عروسی با پنل‌های اشتعال پذیر پوشیده شده بود که خلاف دستورالعمل‌های ایمنی مطابق قانون اداره دفاع مدنی شماره ۴۴ سال ۲۰۱۳ بوده است».

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که نیروهای کمکی از بغداد و استان‌های دیگر برای کمک به مصدومان آتش‌سوزی فرستاده است.

مسرور بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز به نوبه خود به وزیر بهداشت اقلیم دستور داد تا تعداد زیادی آمبولانس از اربیل به منطقه حمدانیه برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های اربیل برای مداوای آنها بفرستد.

العربیه فارسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024