جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.08.2023, 15:02

مهدی یراحی با دستور دادستان تهران بازداشت شد


دو روز پس از انتشار خبر تصمیم قوه قضاییه برای پرونده‌سازی برای مهدی یراحی، این خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی به دستور دادستان تهران بازداشت شد.

دلیل پرونده‌سازی برای آقای یراحی انتشار آهنگ جدید او با نام «روسریتو…» اعلام شده است.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مدعی شده که این ترانه «غیرقانونی ‌و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی»  است.

مهدی یراحی آهنگ «روسریتو…» به زنان آزاده‌ی ایران تقدیم کرده به گفته او در خط اول جنبش “زن زندگی آزادی” دلیرانه می‌درخشند.

مصطفی نیلی، وکیل مهدی یراحی، در گفت‌وگو با شرق خواننده با تایید خبر بازداشت موکلش، گفته: «در حال حاضر ما نه اطلاعی از اتهامات آقای یراحی داریم و نه نهاد بازداشت کننده او مشخص است. تماسی هم نگرفته است. اطلاعی هم نداریم که پرونده آقای یراحی در کدام شعبه دادسرا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و دستور بازداشت از سوی کدام شعبه صادر شده است.»

او افزوده: «ما هم همچون شما از طریق رسانه‌ها متوجه خبر بازداشت آقای یراحی شدیم و در حال حاضر هیچ خبری از جزئیات و چرایی این بازداشت نداریم.»

حسین رونقی: در قبال بازداشت ‎مهدی یراحی سکوت نمی‌کنیم

حسین رونقی فعال سیاسی در واکنش به بازداشت آقای یراحی در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «‏در قبال بازداشت ‎مهدی یراحی هنرمندی که تمام این سال‌ها صدای مردم ایران بوده و درد و رنج آنها را فریاد زده سکوت نمی‌کنیم و خواهش می‌کنم شما هم سکوت نکنید.»

به گفته حسین رونقی، مهدی سربلند این روزهاست، او که این سال‌ها از زندگی و آینده خود برای ایران و مردمانش گذشته است افتخار ماست. او همچون هزاران ایرانی دیگر سرمایه این کشور است و ما قدر سرمایه‌های کشورمان را می‌دانیم و کنارشان می‌ایسیتم. همانطور که مهدی عزیز گفت: «گریه نکن، من کابوس این قاضی‌ام».

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024