جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.08.2023, 15:36

موفقیت مهم ارتش اوکراین؛

مستحکم‌ترین خط دفاعی روسیه در هم شکست


نیروهای اوکراینی توانستند که یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی روسیه را در جنوب اوکراین بشکنند و از اکنون به بعد می‌توانند با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک فرمانده نظامی اوکراینی گفت که نیروهای اوکراینی توانستند که یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی روسیه را در جنوب اوکراین بشکنند و از اکنون به بعد می‌توانند با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

اوکراین ماه ژوئن گذشته ضد حمله خود به اشغالگران روس را آغاز کرد اما خطوط دفاعی روسیه که از آمادگی بالایی برخوردار بود و با میدان‌های مین حمایت می‌شود باعث کندی پیشروی نیروهای اوکراینی در جنوب اوکراین و حرکت آنها به سمت دریای آزوف شده است.

این در حالی است که نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که پرچم این کشور را در روستای «روبوتین» در استان «زاپاروژیا» در جنوب این کشور و در نزدیکی ۱۰ کیلومتری جنوب شهر «اوریخیف» واقع در خط جبهه به اهتزاز در آوردند.

این فرمانده که در رأس برخی از نیروها به سمت روبوتین بود و از اسم مستعار «کومبات» استفاده می‌کند گفت که این جا متوقف نمی‌شویم.

وی افزود که بعد از آن شهر «بردیاسنک» داریم و بعد از آن بیشتر پیشروی می‌کنیم.

این فر مانده اوکراینی تأکید کرد: قبل از آن به نیروهایم گفتم که هدف ما روبوتین نیست. هدف ما دریای آزوف است.

کومبات گفت: از راه مین گذاری شده عبور کردیم و به آن خطوط رسیدیم و با این کار می‌توانیم به جلو پیشروی کنیم. من مطمئنم از این جا می‌توانیم با سرعت بیشتری پیشروی کنیم.

وی در ادامه گفت که نیروهای اوکراینی وارد مناطقی شدند که چیزی جز تیم‌های »لجستیکی روسیه» در آنها نیستند.

این فرمانده اوکراینی تأکید کرد که شکستن خطوط دفاعی روسیه در آن جا دیگر سخت نیست.

روستای روبوتین در ۱۰۰ کیلومتری بندر بردیانسک در ساحل دریای آزوف واقع شده است و در ۸۵ کیلومتری شهر استراتژیک «میلیتوپل» است که هر دوی این مناطق در اشغال روسهاست.

مسکو پیشروی اوکراینی به سمت روبوتین را هنوز تأیید نکرده است.


حمله اوکراین به مسکو و به قلب یک مرکز نظامی روسیه

ارتش اوکراین با استفاده از چندین پهپاد به یک پایگاه ارتش روسیه در عمق شبه جزیره کریمه حمله کرد و در اثر این حمله شماری از نظامیان روس کشته و شماری نیز زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد که ارتش اوکراین با استفاده از چندین پهپاد به یک پایگاه ارتش روسیه در عمق شبه جزیره کریمه حمله کرد و در اثر این حمله شماری از نظامیان روس کشته و شماری نیز زخمی شدند.

این در حالی است که پیش از این روسیه اعلام کرد که یکی از بزرگترین حملات هوایی هماهنگ شده اوکراین بر فراز اراضی‌ای که روسیه به اشغال خود در آورده، رخ داده است اما مدعی شد که سامانه هوایی این کشور همه پهپادهای شرکت کننده در حمله که تعداد آنها ۴۲ پهپاد بود را قبل از رسیدن به اهداف خود در شبه جزیره کریمه منهدم کرده است.

یک مسئول در سازمان اطلاعات نظامی اوکراین گفت که در این حمله  لشکر۱۲۶ دفاع ساحلی روسیه  که در شهر«بیریوالنوی» واقع در  ۲۰۰ کیلومتری اراضی تحت کنترل اوکراین مورد حمله قرار گرفت.

«اندری یوسوف» سخنگوی دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین تأکید کرد که این حمله صورت گرفته است.

ساکنان شهر بیریوالنوی نیز در  تلگرام نوشتند که صدای انفجارهای مهیبی از پایگاه نظامی فوق الذکر شنیدند و به کشته شدن تعدادی در این حملات اشاره کردند.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع  روسیه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را در یکی از مناطق «بیلگورود» سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نزدیک به ساعت ۹ صبح به وقت مسکو یک پهپاد اوکراینی به اهدافی در روسیه حمله کرد. این پهپاد بر  فراز منطقه مرزی «شیبیکینو»  در منطقه بیلگورود منهدم شده است.

چند ساعت قبل از آن یک پهپاد دیگر اوکراینی بر فراز منطقه مسکو سرنگون شد.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز اعلام کرد که بامداد امروز شنبه سامانه دفاع هوایی روسیه توانست یک پهپاد را بر فراز منطقه «ایسترا»در حومه مسکو سرنگون کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024