جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.08.2023, 18:19

پوتین بالاخره یوگنی پریگوژین را کشت!

پریگوژین، رهبر واگنر در سقوط هواپیما کشته شد


خبرگزاری روسی تاس گزارش داد هواپیمای کوچک حامل یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی «واگنر» در حوالی مسکو سقوط کرده و تمام سرنشینان آن از جمله پریگوژین کشته شده‌اند.

وزارت امور اضطراری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیما در بیرون از ناحیه‌ای پرجمعیت به نام «کوژنیکو» در منطقه «تور» سقوط کرده که شامل ۷ سرنشین و ۳ نفر خدمه پرواز بوده و بر اساس گزارش‌های اولیه، همه سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند.

اداره فدرال حمل و نقل هوایی روسیه نیز اعلام کرده که «بر اساس فهرست مسافران»، پریگوژین یکی از مسافران این پرواز بوده است.

دیمیتری اوتکین یکی از نزدیکان پریگوژین نیز جزو سرنشینان هواپیمای سقوط کرده بود و او نیز کشته شده است. از دیمیتری اوتکین به عنوان «دست راست» یاد می‌شد.

هواپیمای حامل پریگوژین و دوستانش از آفریقا به مسکو آمده بود و از مسکو راهی سنت‌پترزبورگ بود.

پلاتفرم فلایت‌رادار (Flightradar) اعلام کرده هواپیمای پریگوژین هنگام بلند شدن از رادار ناپدید شد.

یک کانال تلگرامی نزدیک به گروه واگنر (گری زون) نوشته که هواپیما پریگوژین، هدف شلیک پدافند هوایی منطقه «توور» در شمال مسکو، پایتخت، قرار گرفته است.

همین کانال تلگرامی مرگ یوگنی پریگوژین، و دیمیتری اوتکین را تأیید کرده‌ است. دیگر همراهان پریگوژین فرماندهان اصلی گروه واگنر بودند.

رسانه‌های روسیه مدعی‌اند که یک وسیله انفجاری در هواپیمای پریگوژین سبب سقوط آن شده است. به این ترتیب رسانه‌های روسیه سعی دارند سقوط هواپیمای پریگوژین یک اقدام تروریستی معرفی کنند.

اسامی سرنشینان هواپیمای سقوط کرده منتشر شد

آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه تایید کرد که یوگنی پریگوژین و دیمیتری اوتکین در هواپیمای سقوط کرده در منطقه Tver بودند.
سرنشینان هواپیما از آژانس حمل و نقل هوایی فدرال:

یوگنی پریگوژین
دیمیتری اوتکین
سرگئی پروپوستین
یوگنی ماکاریان
الکساندر توتمین
والری چکالوف
نیکولای ماتوسیف

خدمه:
الکسی لوشین، فرمانده
رستم کریموف، کمک خلبان
کریستینا راسپپووا، مهماندار هواپیما

یوگنی پریگوژین دیروز در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که در حال حاضر در آفریقا به سر می‌برد و آماده می شود تا شادی و عدالت را برای مردم آفریقا به ارمغان آورد!

شبه‌نظامیان پریگوژین دو ماه پیش - ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ - شورش مسلحانه‌ای را علیه رژیم پوتین آغاز کردند و واحدهای آنها به سمت مسکو حرکت کردند اما دو روز بعد با میانجی‌گری  الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، شورش خود را متوقف کردند. با این‌حال این شورش ناکام، چالش جدی برای رژیم پوتین ایجاد کرد.

روز گذشته هم‌چنین ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروی هوایی و فضایی روسیه، از این سمت برکنار شد. رسانه‌ها او را حامی گروه واکنر و رهبر آن یوگنی پریگوژین معرفی می‌کردند. او از زمان شورش شبه‌نظامیان واگنر، در انظار عمومی ظاهر نشده بود. گفته می شد در حبس خانگی است و به اتهام همدستی با شورش واگنر تحت بازجویی قرار دارد.


دیمیتری اوتکین، دست راست پریگوژین نیز جزو کشته‌شدگان است



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024