جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.08.2023, 14:38

دادگاه سپیده قلیان با حضور آمنه‌سادات ذبیح‌پور


مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان،  از برگزاری دادگاه خواهرش خبر داده و گفته سپیده قلیان در این دادگاه «از طرف مردم» به صورت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیما «تف» کرده است.

مهدی قلیان روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد در توییتر نوشت: “دادگاه به دلیل تن ندادن خواهرم به حجاب غیرعلنی بود و ذبیح‌پور به سپیده اتهام جاسوسی زد”.

او همچنین افزود که سپیده در دادگاه از خبرنگاران شریفی چون نیلوفر حامدی و الهه محمدی یاد کرده است که آمنه‌سادات ذبیح‌پور آنها را نیز “جاسوس اسرائیل و آمریکا” خطاب کرده است.

به گفته مهدی قلیان، آمنه‌سادات ذبیح‌پور از همان بدو ورود به جلسه دادگاه، اتهاماتی از قبیل «جاسوسی» و «اغتشاش‌گری» را علیه سپیده قلیان مطرح کرد.

آمنه‌سادات ذبیح‌پور در این دادگاه مدعی شد که مردم او را دوست دارند و او حرف مردم را می‌زند. مهدی قلیان در این رابطه نوشت که “سپیده هم در پایان دادگاه و به گفته‌ی خودش از طرف مردم در صورت او تف کرد”.

بازجوخبرنگار صداوسیما در دادگاه امروز چند بار به حضور بدون روسری سپیده قلیان در دادگاه اعتراض کرده که قاضی دادگاه در پاسخ اعلام کرد به دلیل حضور بدون حجاب در دادگاه، برای بار دوم برای سپیده قرار مجرمیت صادر می‌کند!

سپیده قلیان پیشتر از حضور آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار برنامه ۲۰:۳۰ صداوسیما در جلسات بازجویی خود خبر داده بود و به همین دلیل از سپیده قلیان شکایت کرده است.

سپیده قلیان در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، پس از بیش از ۴ سال زندان، آزاد شد. اما ساعتی بعد هنگام بازگشت به محل سکونت خود در خوزستان، در بین راه دوباره بازداشت شد. علت این بازداشت، شعار دادن او در مقابل زندان اوین بلافاصله پس از آزادی اعلام شد. در ویدیویی که لحظات آزادی او را نشان می‌داد، سپیده فریاد می‌زند: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024