جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.08.2023, 10:35

نامه سرگشاده سامان یاسین از زندان رجایی‌شهر


سامان یاسین، خواننده‌ی اهل کرمانشاه، در نامه‌ای سرگشاده از داخل زندان به تشریح وضعیت وخیم روانی و جسمانی خود پرداخته و خواهان برگزاری جلسه‌ی دادگاه خود به صورت علنی شده است.

در قسمتی از این نامه که “هه‌نگاو” منتشر کرده آمده است: «من تقاضا دارم فورا و در فرصتی کافی قبل از این دادگاه (تاریخ برگزاری دادگاه ۱۸ شهریور) وکیلی که خودم انتخاب کردم جناب آقای امیر رئیسیان و گروه مجربشان قانوناً به پرونده من ورود کنند و این تقاضا را کتباً به مسئولین ذیربط ارسال کنند.»

او در ادامه افزود: “دادگاه علنی باشد و وکلا و خبرنگاران محترم داخل ایران و بین الملل اجازه حضور داشته باشند و تقاضای حضور خود را هرچه زودتر کتباً به آقای قاضی صلواتی و مسئولان و دیوان و غیره تقاضا ارسال کنند.”

سامان صیدی معروف به سامان یاسین، ترانه‌ سرا، آهنگساز و خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران، روز یک‌شنبه ١٠ مهر ۱۴۰۱ (۲ اکتبر ۲۰۲۲) به دلیل حمایت از اعتراضات توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از بازجویی به زندان رجایی شهر منتقل شد.

نامه سرگشاده
سلام خدمت وکلا و مردم شریف
سامان یاسین (صیدی) از زندان رجایی شهر

با توجه به ۱۰ ماه ربوده شدن از خانه شخصی و گرفتن اعتراف اجباری تحت شکنجه جسمی روانی و دارویی و بلاتکلیفی و تبعید به زندانهای مختلف و اجازه ندادن ورود وکیل خصوصی و انتخابی خودم، این متن را ارسال می‌کنم. چون احتمال تبعید جدید به محلی نامعلوم هر لحظه بالای سر من هست.

“تاریخ ۱۸ شهریور دادگاهی اعلام شده”

من تقاضا دارم فورا و در فرصتی کافی قبل این دادگاه وکیلی که خودم انتخاب کردم جناب آقای امیر رئیسیان و گروه مجربشان قانوناً به پرونده من ورود کنند و این تقاضا را کتباً به مسئولین ذیربط ارسال کنند. و شرایط دیدار با من را قبل از فرارسیدن روز دادگاه ایجاد کنند.

تقاضای بعدی:
دادگاه علنی باشد و وکلا و خبرنگاران محترم داخل ایران و بین الملل اجازه حضور داشته باشند و تقاضای حضور خود را هرچه زودتر کتباً به آقای قاضی صلواتی و مسئولان و دیوان و غیره تقاضا ارسال کنند.

تاکید می‌کنم دادگاه باید علنی و با حضور وکلا محترم و وکلا حقوق بشر بین الملل و خبرنگاران ایران و بین الملل باشد.

در آخر:
از پدر توماج صالحی تقاضا می‌کنم در دادگاه من حضور داشته باشند. چرا که ایشون هم پسرشان هم هنر عزیز من، بخاطر ترانه و رپ در زندان هست.

شنبه
۷ مرداد ۱۴۰۲
زندان رجایی شهر
سامان یاسین (صیدی)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024