جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 18.08.2023, 13:50

نماینده پارلمان اروپا خواستار آزادی ویدا ربانی شد


هانا نویمان، نماینده آلمان در پارلمان اروپا و فعال حقوق بشر با ابراز نگرانی از سلامت ویدا ربانی، روزنامه‌نگار زندانی در ایران خواهان آزادی فوری او شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، خانم نویمان در یک پیام تصویری می‌گوید که ویدا ربانی از مدافعان انتخابات آزاد در ایران است و می‌گوید که خواهان مراقبت‌های بهداشتی کافی برای او و آزادی او است.

خانم نویمان با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت این روزنامه نگار زندانی می‌گوید: «او در حال حاضر در زندان از سردردهای شدید رنج می برد. اسکن مغز او نگران کننده است، اما مقامات معاینات پزشکی او را رد می کنند. من خواهان مراقبت های بهداشتی کافی برای او و آزادی او هستم.»

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال سیاسی ۳۴ ساله که با سابقه چهار بازداشت، اکنون با دو پرونده در زندان اوین است. او آخرین بار در مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در ایران بازداشت و به زندان منتقل شد.

او خرداد ماه به افشای اطلاعات خصوصی پزشکی اش اعتراض کرد.

پیشتر خانم نیومن گفته بود که ایران با ارسال نامه‌ای به سوئد به عنوان رئیس شورای اروپا به فعالیت او و اظهاراتش اعتراض کرده و او را به «اظهارات و فعالیت‌های ضد ایرانی» متهم کرده بود.

او در توییتی در واکنش نوشته بود: «من از رژیم ایران نامه دریافت کرده‌ام. ظاهرا رئیسی از توییت‌های من خوشش نیامده است، بنابراین آنها یادداشتی شفاهی به ریاست شورای اروپا فرستاده و از آنها خواسته‌اند تا جلوی من را بگیرند.»

همزمان با سرکوب اعتراضات در ایران تعدادی از نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اروپایی کفالت سیاسی زندانیان ایرانی را بر عهده گرفته و با پیگیری پرونده آنها، خواهان آزادی این زندانیان شدند.

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا با انتشار توییتی اعلام کرد که نامه‌ای از ایران دریافت کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024