جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 10.08.2023, 15:32

هشدار درباره حملات هکری به ایرانیان ساکن آلمان


رادیو فردا: سازمان امنیت داخلی آلمان به فعالان ایرانی مقیم کشور در مورد حملات هکری جمهوری اسلامی هشدار داد.

بر اساس این گزارش که روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد منتشر شد، فعالان ایرانی تبعیدی، گروه‌های حقوق بشری و دیگران باید اقدامات احتیاطی لازم را در مقابل حملات سایبری جاسوسی جمهوری اسلامی در نظر بگیرند.

این بیانیه مشخصا به نام گروه هکری «بچه‌ گربه‌های ملوس» اشاره کرده است که از چهره‌های مخالف ایرانی و ایرانیان تبعیدی جاسوسی می‌کند.

گروه «بچه گربه‌های ملوس» که با ا‌سامی متعدد دیگری نیز برای کارشناسان امنیت سایبری در سطح بین‌المللی شناخته شده است، از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن مخالفان جمهوری اسلامی، همچنین چهره‌های شناخته شده علمی، مدنی و سیاسی جهان فعالیت می‌کند.

سازمان امنیت داخلی آلمان، موسوم به اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، بویژه به وکلا، روزنامه‌نگاران و کسانی که روی مسائل مرتبط با ایران کار می‌کنند هشدار داده است که بیشتر احتیاط به خرج دهند.

بر اساس این گزارش، هکرهای وابسته به ایران از یک فرآیند پیچیده چند مرحله‌ای برای شناسایی و جاسوسی از منتقدان رهبر جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند: هکرها ابتدا از طریق تحقیقات گسترده آنلاین با دیدگاه‌های سیاسی و منافع شخصی هدف آشنا می‌شوند و سپس به امید ایجاد اعتماد با قربانیان تماس برقرار می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید سپس هکرهای ایرانی با عملیات «فیشینگ» اطلاعات شخصی قربانیان را هک می‌کنند.

سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرد هنوز مواردی را شناسایی نکرده است که خبرنگاران آلمانی هدف چنین حملاتی قرار گرفته باشند، اما هر کسی که روی موضوعات مرتبط با ایران کار می کند باید آماده باشد و اقدامات احتیاطی را انجام دهد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز آذرماه پارسال اعلام کرد که هکرهای تحت حمایت حکومت جمهوری اسلامی، از جمله گروه «بچه گربه‌های ملوس»، دو نفر از کارکنان این سازمان و دست‌کم ۱۸ نفر از فعالان، روزنامه‌نگاران، پژوهشگران، دانشگاهیان، دیپلمات‌ها و سیاستمداران مرتبط با خاورمیانه را هدف قرار داده بودند.

پیشتر نیز چند شرکت امنیتی درباره حملات فیشینگ گروه «بچه‌گربه ملوس» و هدف گرفتن مخالفان، گروه‌های جامعه مدنی، و پژوهشگران حوزه خاورمیانه گزارش داده بودند.

چهار سال پیش نیز، خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش اختصاصی خبر داد که در پی بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، هکرها تلاش کردند ای‌میل شخصی مقامات آمریکا را که مسئول اجرای این تحریم‌ها بودند، هک کنند.

این خبرگزاری اعلام کرد که گروه هکری بچه‌گربه‌های ملوس طی یک ماه به ای‌میل شخصی بیش از ده مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا رخنه کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024