جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 04.08.2023, 12:17

نرگس محمدی به یک سال حبس دیگر محکوم شد


نرگس محمدی به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد و مجموع احکام او به ۱۰ سال و ۹ ماه زندان تعزیزی و ۱۵۴ ضربه شلاق تعزیزی افزایش یافت.

خانم محمدی در این‌ پرونده به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق دادن بیانیه از داخل زندان محکوم شده است.

نرگس محمدی در بیانیه‌ای به “تعرض و اذیت و آزار جنسی زنان” در بازداشتگاهها و محل بازداشت، اعتراض کرده و نامه ای خطاب به جاوید رحمان ؛ گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نوشت و مقاله ای تحت این عنوان در بی بی سی جهانی منتشر کرد.

این‌پرونده یکی از ۵ پرونده مطروحه علیه او در دادسرای امنیت اوین است که در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم مورد رسیدگی قرار گرفته و محمدی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی و دادگاه های نمایشی و فریبکارانه را به رسمیت نمی شناسد حاضر به شرکت در آن نشد.

این رای بدوی در بند زنان زندان اوین به او ابلاغ شده و محمدی آنرا امضا نکرده است.

نرگس محمدی در مهر سال ۹۹، پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد. وی پس از مدتی در خصوص پرونده‌ای که در طول تحمل دوران حبس علیه وی گشوده شد، توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

خانم محمدی در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت‌های تکمیلی محکوم شد.

با حکم جدید مجموع احکام نرگس محمدی به ۱۰ سال و ۹ ماه زندان تعزیزی و ۱۵۴ ضربه شلاق تعزیزی افزایش یافت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024