جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 29.06.2023, 8:18

خشونت بی‌رحمانه علیه دانشگاه را متوقف کنید


باید نظام بداند که تهاجم و تهدید بی‌رحمانه علیه دانشگاه می‌تواند به جرقه “خیزش” و ”اعتراضات گسترده مردمی” تبدیل شود. ‌بغض کشته شدن عزیزان مردم در جنبش “انقلابی” مهسا هنوز در گلوی ما نشکسته است.

حکومت كه به مذاکرات پنهانی، بی‌اعتبار و لرزان با دولت‌های غربی غره شده.

فضای پس از جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” و تداوم اعتراضات در حوزه های کنش جمعی و فردی در سراسر کشور نشان داد که نه “انفعال” و نه “انطباق” با وضع موجود، بلکه ”انتشار” قدرت و “استحکام” اراده جمعی برای تغییر”بنیادی”، سرمشق مردم ایران است.

حمله‌های خشونت‌آمیز، بی‌رحمانه، علنی و آگاهانه نیروهای سرکوبگر به دانشگاه‌ها، نهادها، جمع‌ها و پایگاههای مدنی و مردمی به عنوان حلقه‌های اتصال عناصر گستره ساختاری جنبش‌های اجتماعی، اعتراضی و انقلابی بر اساس راهبرد استیصالی و ناکارآمد حکومت، یعنی ایجاد رعب و وحشت و توامان تکثیر نا امیدی و دلسردی به ویژه در میان جوانان و زنان معترض، صورت می‌گیرد اما مقاومت در اشکال کوناگون ادامه دارد.

اعتراضات دانشجویان، زنان و مردان ایران در سراسر کشور از سیستان و‌ بلوچستان افتخارآفرین تا خوزستان و کردستان و آذربایجان و تهران پژواک قدرتمند و طنین‌انداز یک کلمه “نه“ به “حکومت استبدادی دینی” است.

از مجامع بین‌المللی حقوق بشری، نهادهای بین‌المللی فمنیستی، نویسندگان و دانشگاهیان جهان تقاضا دارم اجازه ندهند جامعه رنج کشیده ما شاهد ۱۸ تیر دیگری در دانشگاه‌هایمان شود.

نرگس محمدی
اوین تیر ۱۴۰۲



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024