جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 29.04.2023, 16:03

فریاد یکصدای ایرانیان در تجمع لندن:

سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی بگذارید


ایران اینترنشنال: شمار زیادی از ایرانیان در لندن در همراهی با فراخوان وحید بهشتی با مطالبه قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بریتانیا تجمع کردند و سخنرانان این مراسم در میان فریاد جمعیت و شعار «‌سپاه تروریست است» یک صدا بر این خواست تاکید کردند.

اکنون فصل مبارزه است نه انشعاب و اختلاف

وحید بهشتی، فعال سیاسی به‌عنوان نخستین سخنران این تجمع همه مخالفان جمهوری اسلامی را دعوت به هم‌بستگی کرد و گفت: «الان فصل مبارزه است. اگر کسی مثل من تحت تاثیر جنگ عظیم روانی رژیم اشتباهی می‌کند، باید سریع به خودش بیاید. حکومت می‌خواهد ما را منشعب و جدا کند و یک‌به‌یک سراغمان بیاید اما در مقابل جمع ما نمی‌تواند کاری بکند.»

او اعتصاب غذای اعتراضی خود را نه اقدامی فردی، که کاری گروهی خواند و گفت: «اگر شما از روز اول این‌جا نبودید من دو روز هم دوام نمی‌آوردم.»

این فعال سیاسی که در شصت‌وششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد از همه مخالفان جمهوری اسلامی خواست تا به‌خاطر «خون مهسا» متفرق نشوند و گفت: «اگر در این چهار ماه توانستند بین‌مان دینامیت بیاندازند، بیایید از این‌جا، از لندن {اتحادمان را} دوباره شروع کنیم.»

نهاد پلید سپاه نباید جایی در آینده ایران داشته باشد

حامد اسماعیلیون هم در سخنرانی خود با اشاره به کشته شدن صدیقه تورانی، مادر فرهاد مجدم از کشته‌شدگان آبان ۹۸ در تصادف رانندگی در مسیر دادگاه منوچهر بختیاری گفت: «ما روزی را می‌بینیم که عدالت برای همه جان‌باختگان آبان اجرا خواهد شد.»

او سپاه پاسداران را مسئول «نابودی اقتصاد و محیط زیست و آینده همگان» خواند و خطاب به دولت‌های غربی گفت: «از انکار حقیقت دست بکشید.این نهاد پلید نباید جایی در آینده ایران داشته باشد.»

اسماعیلیون همچنین از غربی‌ها خواست تا پیام اعتصاب وحید بهشتی را که صدای همه ایرانیان را منعکس می‌کند بشنوند و از «مماشات با رژیم» دست بکشند.

او همچنین تاکید کرد که ایرانیان، سپاه پاسداران و این سازمان تروریستی را برابر با «مرگ و نیستی» می‌دانند و از وحید بهشتی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد تا با زنده ماندنش «خاری در چشم استبداد» باشد.

در این تجمع، معترضان شعارهای ضد حکومتی مانند «مرگ بر حکومت بچه کش» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

بسیاری از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی و مدافع قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از جمله علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد و حامد اسماعیلیون در این تجمع حضور یافتند.

سپاه باید مانند داعش و حزب‌الله تروریستی شناخته شود

شهران طبری، روزنامه‌نگار در تجمع ایرانیان در لندن گفت: «جنایات مشمئزکننده سپاه پاسداران روشن است و این نهاد باید مانند داعش و حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.»

او تاکید کرد که تحریم‌های اخیر بریتانیا علیه سپاه خوب اما اقدامای «ناکافی» است.

پیامی خطاب به خامنه‌ای و فرمانده سپاه: زمان شما به سر رسیده

علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد هم در این تجمع «انعکاس صدا و خواسته مردم ایران به جهان برای تروریستی شناختن سپاه» را تنها خواسته تجمع‌کنندگان خواند و گفت: «همه دنیا می‌دانند که سپاه چه جنایاتی کرده؛ سپاه بزرگترین سازمان تبهکار جهان است که دستش به خون مردم در آرژانتین، اوکراین، ‌یمن، عراق، اروپا و در کشور زیبای ما ایران آغشته است.»

او با اشاره به سوالاتی که درباره فرق بین سپاه و دیگر نیروهای مسلح در ایران مطرح می‌شود، گفت: «سپاه پاسداران چیزی نیست جز یک سازمان مافیایی که برادران و خواهران خود را می‌کشد.»

آخوندی خطاب به علی خامنه‌ای و سلامی، فرمانده سپاه گفت: «زمان شما به سر رسیده است.»

نماینده پارلمان سوئد اضافه کرد: «ما این‌جا نیامده‌ایم برای بازی‌های سیاسی یا اینکه چند دسته شویم به دست ابلهان. این‌جاییم چون همه‌مان عاشق کشور زیبای ایران و تک تک بخش‌های آن هستیم.»

آخوندی با یاد کردن از توماج صالحی و دیگر زندانیاینی که هر روز در زندان‌های جمهوری اسلامی شکنجه می‌شونذ، خطاب به جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اروپا گفت: «برای تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران نیازی به رای دادگاه‌های اروپا وجود ندارد و من این را با ارائه انواع مدرک حقوقی به شما ثابت کردم.»

او تاکید کرد که همه گرایش‌های سیاسی مخالف حکومت یک دشمن مشترک به نام جمهوری اسلامی دارند و گفت مرحله بعد از تروریستی شناختن سپاه، اجرای سیاست‌های تحریم علیه آن است تا جلوی اقدامات این سازمان در دور زدن تحریم‌ها گرفته شود.

اروپا با تروریستی شناختن سپاه باید بگوید که رژیم متوحش را تحمل نمی‌کند

ایین دانکن اسمیت، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار بریتانیا و نماینده دانمارک نیز در پیامی ویدیویی به تجمع ایرانیان در لندن گفت چند هفته پیش دولت بریتانیا قول داد قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را در نظر بگیرد اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

او تاکید کرد: «زمانش فرا رسیده که سپاه را به عنوان سازمانی تروریستی فهرست کنید و پیامی قوی از طرف مردم آزاده جهان بفرستید که یک رژیم متوحش را تحمل نخواهیم کرد. برای تمام مردمی که زیر پوتین سپاه زجر می‌کشند این سازمان را تروریستی اعلام کنید. الان این کار را بکنید.»

استفاده سپاه از بنادر بلوچستان برای قاچاق

رحیم بندویی، عضو شورای مرکزی حزب مردم بلوچستان، هم دگفت: «از زمان دولت احمدی‌نژاد قرارگاه قدس سپاه پاسداران بر بلوچستان حاکم شد و آنان از بنادر بلوچستان برای قاچاق استفاده کردند.»

به گفته او، به واسطه حضور سپاه، بلوچ‌ها با خشونت بیشتری از هر جای ایران سرکوب شدند.

دولت بریتانیا روی اسب مرده شرط‌بندی نکند

در ادامه این تجمع، متی هون، فعال حقوق بشر و همسر وحید بهشتی گفت: «قتی که ۶۶ روز پیش شوهر من تصمیم به اعتصاب غذا گرفت هیچ وقت تصور نمی ‌کردیم که تا این حد حمایت را شاهد باشیم، اما در قلب خود می‌دانستیم که تروریست اعلام شدن سپاه پاسداران خواسته هر کسی است که به آزادی باور دارد.»

او در ادامه تاکید کرد: «رژیم ایران اسب مرده است و دولت بریتانیا باید روی اسب مرده شرط‌بندی نکند و در کنار مردم ایران بایستند.»

سپاه یک سازمان مافیایی است

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری نیز در این تجمع گفت: «دولت بریتانیا تاکنون تصمیم گرفته که خود را به ندیدن بزند و ما باید با اقدامات خود دولت را وادار به واکنش در برابر اقدامات رژیم کنیم.»

او ادامه داد: «سپاه پاسداران یک سازمان مافیایی و جنایتکار است و این مهم است که از وحید بهشتی حمایت و سپاه را به خاطر جنایاتش پاسخگو کنیم.»

برای حفاظت از آزادی بیان باید سپاه تروریستی شناخته شود

نادر فلاح هم در ادامه خطاب به دولت‌های غربی گفت: «سپاه پاسداران دانش‌آموزان را مسموم می‌کند و تروریسم آنان باعث شده که رسانه‌های آزاد دفتر خود را از لندن به جای دیگری منتقل کنند.»

او گفت برای «حفاظت از آزادی بیان و روزنامه‌نگاری» باید سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

جامعه بین‌الملل نباید منتظر فجایع دیگری از سوی سپاه بماند

عظمت اژدری، خواهر غنیمت اژدری، از کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی هم در تجمع ایرانیان در لندن گفت: «سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی تنها جنایت سپاه پاسداران نیست. چه کسی دختران دانش‌آموز را مسموم و به چشم مردم شلیک می‌کند؟ سپاه پاسداران دشمن، زن، زندگی آزادی است.»

او در ادامه یادآور شد: «جامعه بین‌الملل باید برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اقدام کند و نباید منتظر فجایع دیگر بماند.»

سر اختاپوس جمهوری اسلامی را قطع کنید نه پاهایش را

امید جلیلی، کمدین ایرانی-بریتانیایی هم در تجمع ایرانیان در لندن گفت بریتانیا باید سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و پس از آن «دنیا به دنبال ما خواهد آمد».

الکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین هم در پیام به تجمع ایرانیان در لندن گفت: «سپاه پاسداران مسوول کشته شدن هزاران نفر است و مدتی پیش انفجاری در نزدیکی خانه ما با پهپاد (ایرانی) اتفاق افتاد که متجاوزان روسی از آن استفاده می‌کردند.»

او در ادامه تاکید کرد: «سپاه پاسداران گروهی تروریستی است و باید با همین عنوان نامیده شود.»

نامدار بقایی، عضو هیات مدیره ققنوس هم اظهار امیدواری کرد که نخست‌وزیر بریتانیا به کلام خود پایبند بماند و سر این اختاپوس (رژیم جمهوری اسلامی) را قطع کند «نه پاهای آن را».

تجمع ایرانیان در دیگر کشورها

در شهرهای سیدنی، میلان، فرانکفورت، برلین، گوتنبرگ، وین، کپنهاگ و ... نیز هم‌زمان با راهپیمایی لندن، ایرانیان تجمع کرده و ضمن اعلام حمایت از معترضان داخل ایران خواستار تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی کشورهای غربی شدند.

راهپیمایی لندن، روز شنبه هم‌زمان با شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای وحید بهشتی، فعال سیاسی از مقابل وزارت امور خارجه بریتانیا و محل تحصن او آغاز و تا دفتر نخست‌وزیری ادامه داشت.

بهشتی ۶۶ روز پیش اعتصاب غذا و تحصن خود را مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا با هدف تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت آغاز کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024