جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.04.2023, 10:42

عبدالله مؤمنی بازداشت شد


عبدالله مومنی، جامعه‌شناس و کنشگر سیاسی صبح امروز بازداشت شد. نیروهای امنیتی پس از تفتیش خانه‌اش، وسایل ارتباطی او را ضبط کرده و با خود بردند.

او از چهره‌های شناخته شده جنبش دانشجویی در دهه ۷۰ و ۸۰ بود و دبیری تشکیلات دفتر تحکیم وحدت و ریاست شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) را در کارنامه خود دارد.

عبدالله مؤمنی بارها به زندان رفت و آخرین بار ۵ سال حبس را پس از اعتراضات سال ۸۸ در حالی تحمل کرد که ۴ سال آن بدون حتی یک روز مرخصی سپری شد. نامه او به علی خامنه‌ای و شرح شکنجه‌هایی که بر او رفت، از اسناد تاریخی جنایت در زندان‌های جمهوری اسلامی است.

پس از کیوان صمیمی و علیرضا بهشتی شیرازی این سومین سخنران شرکت کننده در همایش آنلاین «گفتگو برای نجات ایران» است که بازداشت می‌شود.

وی در همایش گفتگو برای نجات ایران از حاکمیت علیل و گذار از ساختار معیوب نظام فعلی سخن گفت.

عبدالله مومنی در این همایش گفت:
«آنچه ما را وا می‌دارد تا راهکار نجات ایران از طریق تدوین یک قانون اساسی جدید را طرح کنیم، این واقعیت است که هیئت حاکمه‌ کنونی ایران از هرگونه صلاحیت و کارآیی نه فقط برای اداره امور مملکت و یا احیانا اندکی توسعه؛ بلکه حتی از تمشیت امور روزمره خودشان نیز بی‌بهره‌اند. من می‌خواهم عنوان «حکومت علیل» را برای توصیف وضع کنونی به کار ببرم. موجودی علیل و ناتوان که پزشکان از او قطع امید کرده و انتظار مرگ او را می‌کشند.
مثل امروز این حکومت، مثل جسمی علیل است که دیگر، اندام‌هایش از مغز او پیروی نمی‌کنند، حتی به فرض محال که در ذهن خودش به نتیجه برسد که اندکی از عفونت فساد و خودکامگی را از خود دور کند؛ دست و پاهایش چنین فرمانی را نمی‌برند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024