جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.04.2023, 11:09

عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان ترور شد


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از حمله مسلحانه به عباسعلی سلیمانی نماینده اسبق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه سابق کاشان در شهرستان بابلسر خبر داد.

روح الله سلگی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «متاسفانه در جریان این واقعه که صبح امروز روی داد، آیت‌الله سلیمانی به شهادت رسید.»

این ترور در محدوده میدان شهربانی بابلسر به ضرب گلوله انجام شد.

خبرگزاری تسنیم نوشته است که یکی از شاهدان عینی درباره این حادثه گفت: سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که متأسفانه سلیمانی به شهادت رسید و ۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برخی خبرهای دیگر حاکی است که نگهبان بانک، ضارب عباسعلی سلیمانی است.

همزمان استاندار مازندران این حمله را «غیر تروریستی» خوانده و جزئیاتی در این باره ارائه کرده است.

محمود حسینی‌پور به خبرگزاری تسنیم گفته هنوز انگیزه ضارب از این حمله مشخص نیست؛ او گفته «ضارب بی‌هدف شلیک کر‌ده ‌و شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است.»

به روایت استاندار مازنداران فرد ضارب از عوامل و نگهبانان شرکت«انتظام» بود که کارهای خدمات‌ انتظامی ‌را انجام می‌داد و «اصلا کارمند نبوده است.».

او گفته: «‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگری نگرفته ا‌ست.»

طی ساعت‌های اخیر فیلم‌هایی از لحظه کشته شدن و انتقال جسد فرد مضروب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

آیت‌الله سلمیانی اسبوکلایی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلای سوادکوه زاده شد و  از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۷ نماینده خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان و پس از آن از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین «نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان» بود.

هم‌چنین مسئولیت نهاد رهبری در دانشگاه‌‌ مازندران، عضویت در هیئت‌امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان و عضویت در هیئت‌امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان در کنار عضویت در مجلس خبرگان و نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان از جمله مناصب عباسعلی سلیمانی طی سال‌های پس از انقلاب‌اند.

بنا بر گزارش‌های محلی، سلیمانی نقشی موثر در جریان سرکوب اعتراضات دانشجویان دانشگاه زاهدان در سال‌های ۸۸، ۹۲ و ۹۶ و نیز سرکوب اعتراضات مردمی، بازداشت، پرونده‌سازی و شکنجه معترضان داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024