جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.04.2023, 9:09

دومین حمله‌ پهپادی به مجتمع وزارت دفاع


در حالی که گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صداهای انفجار در نزدیکی اصفهان است، رسانه‌های نزدیک به سپاه مدعی شدند نیروهای جمهوری اسلامی یک حمله پهپادی علیه مجتمع وزارت دفاع در اصفهان را خنثی کردند. هم‌زمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادعا کرد هیچ اتفاقی نیفتاده است.

محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به «انتشار برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر اتفاق امنیتی در اصفهان»، گفت که شب گذشته (۱۵ فروردین ماه) هیچ‌گونه رخداد امنیتی در اصفهان اتفاق نیفتاده و مطالب منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی صحیح نیست.

این در حالی است که خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرد یکی از مجموعه‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان شامگاه سه‌شنبه «مورد حمله ناکام یک ریزپرنده قرار گرفت».

خبرگزاری تسنیم هم نوشت شامگاه سه‌شنبه «یک ریزپرنده قصد نزدیک‌شدن به مجتمع امیرالمؤمنین وزارت دفاع در اصفهان را داشت که به وسیله سامانه‌های دفاعی سرنگون شد».

این خبرگزاری ادعا کرد عملیات علیه این مجتمع وزارت دفاع، به وسیله نیروهای حفاظت پیرامونی مستقر در مجموعه و سامانه‌های پدافندی «ناکام» ماند.

تسنیم همچنین نوشت: «باتوجه به ناکام بودن این حمله، هیچ‌گونه خسارتی صورت نگرفته است.»

این اولین بار نیست که رسانه‌های ایران در ماه‌های اخیر از حمله به مجتمع اصفهان خبر می‌دهند.

در پی وقوع انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازی در اصفهان در شامگاه شنبه هشتم بهمن ۱۴۰۱، وزارت دفاع جمهوری اسلامی این ادعا را مطرح کرد که این مرکز هدف «حمله ناموفق» ریزپرنده‌ها قرار گرفت.

بعد از این حمله، سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد اعلام کرد حکومت ایران، اسرائیل را مسوول حمله پهپادی اخیر به یک کارخانه نظامی در نزدیکی شهر اصفهان می‌داند و حق «پاسخ قاطع» به آن را برای خود محفوظ می‌داند.

این مقام جمهوری اسلامی برای این ادعای خود دلیل و سندی ارائه نکرد و صرفا به چند اظهارنظر اشاره کرد.

اظهارات رییس‌جمهوری اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در مقر ناتو در بروکسل و همچنین اظهاراتی از رییس ستاد ارتش اسرائیل، از جمله مواردی بود که ایروانی به آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین به گفت‌وگوی بنیامین نتانیاهو با سی‌ان‌ان اشاره کرد و مدعی شد که نتانیاهو به «اقدامات خرابکارانه و تروریستی» در ایران «اعتراف» کرده است.

این در حالی است که نتانیاهو در آن گفت‌وگو از پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل عامل حمله شامگاه شنبه هشتم بهمن به یک تاسیسات نظامی در اصفهان بوده، خودداری کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل به طور کلی گفت هر زمان که حمله‌‌ای در خاورمیانه انجام می‌شود، این حمله به اسرائیل نسبت داده می‌شود که «گاهی اسرائیل واقعا مسوول حمله بوده و گاهی نه».

ایران اینترنشنال

* تصویر گزارش مربوط به حمله بهمن ماه ۱۴۰۱ است



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024