جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 01.04.2023, 9:40

نامه اعتراضی به مدیر لوفت‌هانزا درباره اخراج پناهجویان


نامه سرگشاده اعتراضی فوروم دمکراتیک ایرانیان به گروه لوفت‌هانزا درباره اخراج‌های اخیر به ایران

مدیر عامل محترم آقای کارستن اشپر،

خانم‌ها و آقایان محترم،

ما به دلیل اتفاقات مربوط به اخراج ایرانیان توسط شرکت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

تا همین اواخر تمامی پروازها به ایران توسط گروه لوفت‌هانزا لغو شده بود. به دلیل روابط تجاری، پروازها اکنون از سر گرفته شده‌اند. شما اکنون از دولت و وزارت کشور فدرال با همکاری اداره مهاجرت و پناهندگان، دستور سازماندهی بازپس فرستادن پناهندگان را دریافت کرده‌اید. به نظر ما، این اقدام با هرگونه توافقات انسانی و تصویر شرکت شما و استار آلیانس در تضاد است.

یک نمونه عینی از این وقایع، پرونده آقای د. است. که در آن یک جوان ایرانی در ۲۶ اسفند ۱۴۰۱(۱۷ مارس ۲۰۲۳) با هواپیمای LH1420 همراه با دوپلیس از آلمان اخراج گردید. تنها چهار روز بعد، در ۲۱ مارس ۲۰۲۳ (اول فروردین ۱۴۰۲)، زن جوان ایرانی/افغانی خانم س. نیز با دخالت شما با همراهی دو پلیس به ایران عودت داده شد. او از ایران طرد و سپس مستقیماً به افغانستان بازگردانده شد.

این به وضوح با بسیاری از توافقات انجام شده با دولت فدرال و نهادهای مختلف دیگر در تضاد است. با توجه به شرایط کنونی امکان اخراج هیچ فردی به ایران وجود ندارد!

نقض حقوق بشر در ایران امری عادی است. رژیم تنها در شش ماه گذشته بیش از ۲۳۰۰۰ نفر را دستگیر کرده است. ۵۰۰ نفر به طور مشخص در خیابان در جریان اعتراضات مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند. تعدد اعدام‌ها به وضوح نشان می‌دهد که رژیم ایران با مردم خود چگونه رفتار می‌کند.

شما با در اختیار گذاشتن هواپیماهای خود برای تحویل افراد بی‌گناه و بی‌دفاع  به این رژیم قاتل، در جرایم این رژیم شریک هستید. بسیاری از جوانان ایرانی نباید در مبارزه مشروع خود برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر قربانی شوند. چنین چیزی در مورد زنی که قبلاً ذکر شد، که در ۲۱ مارس ۲۰۲۳ اخراج شد، صدق می‌کند. او علناً از حقوق زنان در منطقه (افغانستان و ایران) تحت عنوان زن - زندگی - آزادی دفاع می‌کند. حقوق زنان هم جزیی از حقوق بشر است!

ما از شما می‌خواهیم توضیح دهید که چرا در حال حاضر چنین اخراج‌هایی توسط شرکت لوفت‌هانزا انجام می‌شود.

اقدامات شما در حال حاضر طوری است که گویی شما موافقید که اخراج پناهجویان به ایران ادامه یابد. ما به این امر اعتراض داریم و صریحاً از شما می‌خواهیم که همکاری خودو کارکنان‌تان(خلبانان) را در رابطه با اخراج‌ها متوقف کنید.

ما به عنوان ایرانیانی که برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر تلاش می‌کنیم، باید هرآنچه که در توان داریم انجام دهیم تا جامعه را متوجه این موضوع مهم کنیم و ما این عمل گروه لوفت‌هانزا را از خاطر نخواهیم برد. همدستی شما با رژیم ایران باید پایان یابد!

مردم آسیب دیده و مخالف سرنوشت نامشخصی دارند. پس از خروج از هواپیما، خطر دستگیری فوری وجود دارد. رفتار رژیم ملاها در قبال پناهجویان استردادی غیرقابل پیش‌بینی است و قبلاً چنین اقداماتی انجام داده است. کسانی که اخراج می‌شوند ممکن است با زندان، شکنجه یا حتی مرگ روبرو شوند!

دخالت شما در روند اخراج به ایران باید فوراً متوقف شود. ما قبلاً در این مورد با کارکنان شما صحبت کرده بودیم، آنها به ما اشاره کردند که خلبان تنها تصمیم‌گیرنده است. ما نمی‌‌توانیم این را درک کنیم، زیرا آنها توسط شرکت شما استخدام می‌شوند و بنابراین باید طبق دستورالعمل‌ها و تصمیم شما عمل کنند.
لطفا نگرانی‌های ما را جدی بگیرید! هرگونه دخالت شما در این روند برخلاف خواست مردم ایران است.

با سلام‌های دوستانه
ما برای پاسخ مثبت از شما امیدواریم
با کمال احترام
زن زندگی آزادی

از طرف فوروم دمکراتیک ایرانیان
بهروز اسدی
Albert-Schweitzer-Str 113-115 in 55128 Mainz



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024