جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 30.03.2023, 8:16

یک زن آمریکایی کردتبار سفیر آمریکا در مصر شد


کاخ سفید، چهارشنبه ۹ فروردین در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، «هیرو مصطفی»، آمریکایی کردتبار را به عنوان سفیر آمریکا در مصر انتخاب کرد.

به گزارش العربیه، هیرو مصطفی، ۵۰ سال پیش در شهر اربیل شمال عراق متولد شد. او در سن ۲ سالگی به همراه خانواده‌اش اول به ایران و سپس به آمریکا مهاجرت کرد.

او علاوه بر داشتن دو مدرک کارشناسی یکی از دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون و دومی مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه پرینستون، به ۸ زبان انگلیسی، کردی، عربی، فارسی، یونانی، هندی، بلغاری و پرتغالی نیز صحبت می‌کند.

هیرو مصطفی پیش از این نیز پست‌هایی مانند سفیر آمریکا در بلغارستان، معاون سفیر آمریکا در پرتغال، مشاور سفارت در دهلی نو، کارمند متخصص در مسائل مربوط به خاورمیانه، آسیای جنوبی و مرکزی در دفتر معاون رئیس جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.

او همچنین معاون دفتر امور افغانستان، مشاور امور خاورمیانه در معاونت سیاسی وزارت امور خارجه و مدیر پرونده‌های ایران، اسرائیل- فلسطین و اردن در شورای امنیت ملی ایالات متحده بود.

او همچنین در خارج از ایالات متحده به عنوان هماهنگ کننده ارشد امور غیرنظامی ایالات متحده در موصل، افسر کنسولی در بیروت و افسر سیاسی در آتن خدمت کرده است.

در این رابطه «العربیه» به یک فیلم ویدیویی به نام «قهرمان آمریکا» که به صورت مستند ارائه شده دست یافت که هیرو مصطفی در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. او در این فیلم که در آمریکا تولید شده است به داستان خانواده‌اش می‌پردازد که چگونه عراق را ترک کردند و دو سال در ایران پناهنده شدند، سپس در سال 1976 به آمریکا آمدند و درخواست پناهندگی کردند.

هیرو مصطفی در سال ۲۰۲۱ توسط بنیاد «کارنگی» به عنوان یکی از مهم ترین مهاجران ایالات متحده مورد تجلیل قرار گرفت.

طبق آنچه در سایت سفارت آمریکا در بلغارستان درباره او نوشته شده است او با یک آمریکایی هندی‌تبار به نام «راونیش گارگ» ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر به نام‌های «آریانا» ۹ ساله و «آشنا» ۷ ساله است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024