جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.03.2023, 12:11

یک کودک دو ساله با شلیک پلیس در اصفهان کشته شد


نیروی انتظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان تائید کردند که روز گذشته پلیس شهرستان «ورزنه» اصفهان با شلیک گلوله به یک ماشین، موجب کشته شدن کودک دو ساله‌ای شده است.

پیشتر حساب کاربری «+۱۵۰۰ تصویر» و کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» در گزارش‌های جداگانه‌ای اعلام کردند روز جمعه مادر و پدری با دوقلوی خردسال‌شان در حال حرکت بود که کامیونی متعلق به یگان ویژه، جلو آنها می‌پیچد و راننده‌ فکر می‌کند «خفت‌گیرند» و قصد داشته راهش را عوض کند که به سوی آنها شلیک می‌شود و در جریان این تیراندازی تیر به سر «امیرعلی موسی کاظمی» اصابت می‌کند.

به گزارش رکنا، در پی کشته شدن این کودک پلیس در اطلاعیه‌ای با تائید خبر گفته «ماموران مقابله باقاچاقچیان مواد مخدرمستقر در جاده فَرعیِ شرق اصفهان به یکدستگاه خودروی سواری با پلاک غیر بومی مشکوک و فرمان ایست میدهند اما راننده به مسیر خود ادامه و فرار می کند».

پلیس در این اطلاعیه گفته در این منطقه قبلا درگیری با قاچاقچیان داشته‌اند و ماموران «پس از چندین بار اخطار و به دلیل عدم توجه به فرمان ایست» اقدام به شلیک کردند.

بر اساس این گزارش با «دستور مقام قضایی، پرونده تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است».

پلیس توضیح نداده که چرا نیروی انتظامی از کامیون برای «برخورد با قاچاقچیان» استفاده کرده و پلاک «غیر بومی» یک ماشین چرا باعث مشکوک شدن پلیس به سرنشینان شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان نیز در واکنش به خبر کشته شدن این کودک گفته عوامل انتظامی شهرستان ورزنه، به این خورو مشکوک شدند . «پلیس نیز بر این اساس وارد عمل شده است».

محسن بنیمی به خبرگزاری «میزان» در رابطه با این که آیا تیراندازی ماموران پلیس پس از فرار صورت گرفته یا خیر؟ گفته گزارشی که نیروی انتظامی داده مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎شده، عبور کرده است که این مورد نیز در دست بررسی است

آقای بنیمی گفته «از خودروی مذکور هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است».

بنا به گفته کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» این خانواده از تهران برای سفر تفریحی به استان اصفهان رفته بودند و از شهر نایین به طرف شهر ورزنه و تالاب گاوخونی در حرکت بودند.

گفته شده نیروهای انتظامی بدون هشدار «ایست» شلیک کردند و ماشین نیروی انتظامی هیچ شباهتی با ماشین پلیس نداشته است.

بنابر این خبرها هنوز جسد این کودک دوساله را به بهانه اینکه در تهران تحویل می‌دهیم به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند و در پرونده مربوطه «قتل غیرعمد» نوشته شده و مامور پلیس در بازداشت است.

در جریان جنبش اعتراضی، تعدادی از کودکان و نوجوانان از سوی نیروهای نظامی و امنیتی کشته شدند و کیان پیرفلک کودک ۹ ساله ساکن ایذه از جمله این کودکان بود که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024