جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 03.03.2023, 8:05

اعتراض به فاجعه‌ مسمومیت عمدی دختران در مدارس


بیش از ۲۷۰ سینماگران، روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و اهالی فرهنگ و هنر در بیانیه‌ای «فاجعه‌ مسمومیت عمدی و زنجیره‌وار» دانش‌آموزان دختر در مدارس کشور را محکوم کردند و هشدار دادند این مساله هدفی جز ایجاد رعب و وحشت و بالا بردن هزینه برای بدیهی‌ترین حقوق دختران جامعه ندارد.

بیانیه‌ی جمعی از فیلمسازان سینمای مستند، سینماگران، فعالان مدنی و اهالی فرهنگ و هنر
برای مقابله با مسمومیت عمدی و زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در مدارس کشور

در این پنج‌ماه که از خیزش زن‌ زندگی آزادی می‌گذرد؛‌ بسیاری از کنشگران حقوق زنان، فعالان مدنی و مردم آزاداندیش و معترض را دستگیر و مجازات کرده‌اید. پاسخِ مردمِ دادخواه و معترض چیزی جز گلوله، اعدام و زندان نبوده‌. این‌روزها و از پس جنایت‌های خُرد و کلان؛ حمله‌های عمدی و زنجیره‌ای به مدارس دخترانه‌ی کشور، امنیت زنان و دختران جامعه را بیش از پیش تهدید می‌کند. ولی شما، در جایگاه حکومت سکوت کرده‌اید.

جامعه‌ هنوز فاجعه‌ی اسیدپاشی‌های اصفهان در سال ۱۳۹۳ را به یاد دارد. چهره‌ی سوخته‌ی زنان و دخترانی که تنها جرمشان زن بودن؛‌ بود. شما پیش از این هم در مقابل زن‌ستیزی و مجرمانِ خودسر سکوت کرده‌اید!

ما فیلمسازان سینمای مستند، سینماگران، فعالان مدنی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، خواستار دستگیری و مجازات عاملان و آمران حمله به مدارس دخترانه‌ی کشور هستیم. یقین داریم که ابعاد و زوایای این حملات وحشیانه‌ی طالبانی بر شما پوشیده نیست؛ همچنان که در فاجعه‌ی اسیدپاشی نبود.

جنبش برابری‌خواهی و آزادی‌خواهیِ زن‌ زندگی آزادی با هیچ حمله و تهدیدی متوقف نمی‌شود و به الگویی برای زنان منطقه به ویژه خواهران افغانستانی‌مان تبدیل خواهد شد.

امروز برادران، همسران، پدران و پسران ایرانی به خوبی می‌دانند که جامعه‌ی امن، آزاد و شاد در گرو امنیت، آزادی و شادی زنان است. دیگر کسی به افکار طالبانی مجال نمی‌دهد. از اهمال‌کاری دست بردارید و به رسم انسانیت و برای اجرای عدالت به حملات وحشیانه‌ی این کوته‌فکران خاتمه دهید.

فیلمسازان سینمای مستند،
سینماگران،
فعالان مدنی و
جمعی از اهالی فرهنگ و هنر
اسفند ماه ۱۴۰۱


برای امضا بیانیه به آدرس زیر مراجعه شود:
https://fa.petitions.net/392758#sign



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024