جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 12.02.2023, 20:20

روسیه روزانه ۸۲۴ سرباز خود را از دست می‌دهد


لارا گوتزی / بی‌بی‌سی

جنگ اوکراین؛ نیروهای روسی بیشترین آمار تلفات را از ابتدای جنگ ثبت کردند

آمارهای منتشر شده توسط اوکراین نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان نیروهای روسیه در این ماه، رشد قابل توجه‌ای نسبت به هر زمان دیگری از آغاز تهاجم این کشور به اوکراین داشته است.

با توجه به آمار ماه فوریه، که وزارت دفاع اوکراین آن را منتشر کرده، ۸۲۴ سرباز روس در هر روز کشته شده‌اند.

بی‌بی‌سی مستقلا نمی‌تواند اصالت این آمار را تایید کند، اما بنا بر گفته‌های مقامات بریتانیایی، این ارقام تا حدود زیادی باورپذیر است.

افزایش این ارقام درحالی است که نشانه‌هایی از آمادگی روسیه برای موج جدید حملات در بهار مشاهده شده است.

با این حال، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین نیز گفته است که روسیه در این سری حملات جدید با «مشکلات بزرگی» روبروست.

الکسی رزنیکف، وزیر دفاع سابق اوکراین، گفته بود که این کشور خود را برای یک حمله تمام‌عیار توسط روسیه در اواخر فوریه، و سالگرد شروع حملات در ۲۴ فوریه، آماده می‌کند.

این در حالی است که مقامات محلی، از جمله فرمانداران دو ایالت لوهانسک و دونتسک، هشدار می‌دهند که این موج از چندی پیش شروع شده است. همزمان، گزارش‌هایی هم از درگیری‌های پراکنده در اطراف باخموت در شرق این کشور منتشر شده است.

روز یکشنبه، یوگنی پریگوژین، رهبر گروه «واگنر»، گروه مزدور در خدمت ارتش روسیه، اعلام کرد که شهرکی را در اطراف شهر ویران شده تصرف کرده است.

او در ادامه این اعلامیه که در کانال تلگرامش منتشر شده، تصرف این مناطق را تنها به گروه واگنر نسبت داده و نقش ارتش روسیه را در این عملیات کم‌اهمیت نشان داده است.

تنش‌هایی از این دست در گذشته نیز در بین نیروهای روس و گروه واگنر بوده است و بی‌سابقه نیست؛ به عنوان مثال پس از تصرف شهر سولدار در ماه ژانویه، آقای پریگوژین مدعی این عملیات شد، در حالیکه وزیر دفاع روسیه این اظهارات را زیر سوال برد.

آماری که ارتش اوکرایش منتشر کرده، اشاره به رقم ۱۳۷۷۸۰ (۱۳۷ هزار و ۷۸۰) کشته در ارتش روسیه از ابتدای تهاجم دارد. بر طبق آمار اخیر، تلفات ارتش روسیه رشد چهار برابری را نسبت به ماه ژوئن و ژوییه سال گذشته داشته است.

وزارت دفاع بریتانیا در اعلامیه ماهیانه خود این افزایش گشته‌شدگان را نتیجه کمبود نیروهای آموزش دیده و همچنین عدم هماهنگی در بین خود نیروهای حامی کرملین عنوان کرده است که پس از عقب‌نشینی آنها از شهر کلیدی خرسون دچار روندی فرسایشی شده‌اند.

در عین حال، این اعلامیه تاکید می‌کند که پیشروی ارتش اوکراین نیز به کندی صورت می‌گیرد.

ماه گذشته نیروهای روسی شهر سولدار در شمال باخموت را پس از یک نبرد شدید تصرف کردند که این به نیروهای روسی این امکان را می‌داد تا به سمت شهرهای بزرگتر کراماتورسک و اسلویانسک حرکت کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، که همچنان از کشورهای غربی درخواست ارسال تسلیحات سنگین می‌کند در موفقیتی توانسته موافقت ایالات متحده را با ارسال موشک‌های دوربرد جلب کند؛ این تجهیزات به اوکراین این را امکان می‌دهد تا برد حملات خود را دو برابر کند.

آقای زلنسکی در دیداری در پارلمان بریتانیا، از غرب درخواست کرده تا جت‌های جنگنده را نیز به تسلیحات مورد نیاز اضافه کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024