جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 26.01.2023, 13:47

کیوان صمیمی از زندان سمنان آزاد شد


کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، با پایان حکم سه سال زندان، امروز از زندان سمنان آزاد شد. او از بهمن ۱۴۰۰ در زندان سمنان به‌سر زندانی بود. آقای صمیمی پیش از این و در سال ۸۸ نیز بازداشت شده و ۶ سال حبس را تحمل کرده بود.

حکم سه زندان آقای صمیمی مربوط به شرکت او در تجمعی به مناسبت روز کارگر در ۱۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۸ در مقابل مجلس یود. او به همراه تعدادی دیگر در آن تجمع بازداشت و چند هفته بعد آزاد شد. حدود یک سال بعد آقای صمیمی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد و در مرداد ۱۳۹۹ این حکم را تأیید کرد.

او در واکنش به تأیید حکم سه سال زندان گفته‌است «هیچ‌وقت از گفتن حق منصرف نشده‌ام و پس از کشیدن این سه سال هم چنانچه زنده بمانم، منصرف نخواهم شد.».

در آذر ماه  ۱۳۹۹ کیوان صمیمی پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای اوین برای تحمل سه سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با توجه به دلیل “شرایط جسمانی” و «گزارش پزشکی قانونی» مستند به ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری، به طور موقت از زندان سمنان آزاد شد اما چندی بعد - ۲۸ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ دوباره بازداشت شد. چندی بعد

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است. او پیشتر نیز در سال ۸۸ بازداشت و برای ۶ سال در زندان رجایی‌شهر، زندانی بود.


خلاصه‌ای از زندگی‌نامه کیوان صمیمی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024