جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 09.01.2023, 20:37

جان الهام مدرسی در زندان در خطر است


خانم الهام مدرسی که در جریان اعتراضات سراسری در ایران دستگیر شده از تاریخ ۱۲ دی به آخرین حربه یک زندانی متوسل شده و از تاریخ ۱۲ دی ماه در اعتصاب غذای خشک بسر می‌برد.

خانم مدرسی که به بیماری کلانژیت اسکلروزان مبتلاست است نیاز فوری به مراقبتهای پزشکی دارد.

متاسفانه علیرغم توصیه اکید پزشکان به درمان در مورد فرستادن ایشان به بیمارستان در این‌مورد هیچگونه ترتیب اثری داده نشده، بلکه به گفته خانواده خانم مدرسی مورد ضرب و شتم زندانبانان هم قرار گرفته. خانم مدرسی به علامت اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به ایشان در ششمین روز اعتصاب غذا بسر می‌برد. وی حتی از مصرف داروهای خود هم در اعتراض به بی توجهی مسئولین قضایی اجتناب میکند.

ریپورت های آزمایشگاهی خانم مدرسی که در دسترس ما هم قرار گرفته‌اند،  گویای این هستند، که انزیم های کبدی بیش از ده برابر حد نرمال هستند.این نشانه عود بیماری کبدی خانم مدرسی، نشان از نارسایی شدید کبدی و شروع از کار افتادگی این اندام حیاتی بدن دارد.

ما از مسئولان زندان کچویی و مسئولان قضایی خواستار آزادی فوری و بلاشرط خانم مدرسی به بیمارستان هستیم. تا رسیدگی‌های پزشکی خارج از زندان که در مورد ایشان یک امر حیاتی است، ممکن گردد.

از نظر پزشکی کاملا روشن است که ادامه این وضعیت ایشان در زندان مصداق شکنجه است و مرگ زندانی دیگر در زندان را در پی داشته وفقط می‌تواند یک اعدام خاموش تعبیر شود. ما اعلام می‌داریم که مسئولان قوه قضائیه جمهوری اسلامی را در درجه اول مسئول جان همه زندانیان و بخصوص خانم مدرسی و همچنین خانم ارمیتا عباسی كه ایشان هم  در اعتصاب غذا به سر میبرند میدانیم.


گروه پزشکان و کادر پزشکی مدافع حقوق بشر در ایران-اتریش
وین, نهم  ژانویه ۲۰۲۳, ۱۹ دی ۱۴۰۱
Medical Professionals for Human Rights in Iran – Austria



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024