جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.01.2023, 12:44

«خودکشی» یک زندانی دیگر پس از آزادی


رسانه‌های وابسته به حکومت در ایران نوشته‌اند محسن جعفری راد، صبح روز، یکشنبه ۱۸ دی ماه در منزلش در کرج درگذشت. هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله «فیلم امروز»، نوشته آقای جعفری راد چند هفته پیش در جریان ناآرامی‌های کرج، هنگام رفتن به خانه‌اش دستگیر شد و با خوردن تعدادی قرص در ۳۶ سالگی خودکشی کرده است.

هوشنگ گلمکانی نوشته است: «امروز صبح همکار سابق‌مان محسن جعفری‌راد، منتقد و نویسنده‌ای که در چند سال اخیر به فیلم ساختن و همکاری با تلویزیون روی آورده بود، با خوردن تعدادی قرص در ۳۶ سالگی خودکشی کرد. او چند هفته پیش در جریان ناآرامی‌های کرج، هنگام رفتن به خانه‌اش دستگیر شد و وقتی که توانست پس از حدود دو هفته سرانجام هویت و حرفه‌اش را توضیح دهد و معلوم شد در تظاهرات حضور نداشته، آزاد شد، اما.... درگذشت محسن را به همسرش و سایر بازماندگان تسلیت می‌گوییم.»

مدیر مجله فیلم توضیح بیشتری در این باره نداده است و خبرگزاری‌های رسمی مثل ایسنا هم صرفاً از درگذشت او در صبح روز یکشنبه خبر داده‌اند.

جعفری راد متولد سال ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما بود که سال‌ها در نشریات و مجلات سینمایی، به‌خصوص مجله «فیلم امروز» می‌نوشت. او هم‌زمان به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی دیگر نیز همگاری داشت و از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را هم آغاز کرده بود.

همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله همشهری، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌های تخصصی مانند فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیت‌هاست.

جعفری راد از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را آغاز کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستندهای «رنج زیر پوست»، «سایه‌های سبز» از مجموعه مستند یکی از ما» و فیلم کوتاه داستانی «فقط مه واقعی است» به تهیه‌کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی»، که از ۲۶ شهریور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر کشته‌شدن حدود پانصد معترض، هزاران شهروند نیز بازداشت شده‌اند که هیچ آمار و اطلاعات دقیقی از آنان منتشر نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024