جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 06.01.2023, 12:38

مهدی بِیک، دبیر سیاسی روزنامه‌اعتماد بازداشت شد


در ادامه بازداشت گسترده اصحاب رسانه در جریان اعتراضات سراسری، مهدی بیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد، هم روز پنج‌شنبه، ۱۵ دی، در تهران بازداشت شد.

همسر آقای بیک روز جمعه در توئیتی اعلام کرد که این روزنامه‌نگار «توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و موبایل، لپ‌تاپ و وسایلش ضبط شده است.»

به گزاش رادیو فردا، مهدی بیک در هفته‌های گذشته مصاحبه‌هایی با خانواده‌های بازداشتی‌های اعتراضات سراسری و به‌ویژه چند معترض محکوم به اعدام انجام داده بود.

درباره اتهامات این روزنامه‌نگار تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

آقای بیک سومین روزنامه‌نگاری است که در یک هفته گذشته خبر بازداشت او منتشر شده است. علی قدیمی و میلاد علوی، دو روزنامه‌نگار دیگری هستند که در روزهای گذشته بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری «فراز» روز پنج‌شنبه در خبری نوشت که طی ۱۱۰ روز از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی»، دست‌کم ۷۳ روزنامه‌نگار و عکاس خبری در ایران بازداشت شده‌اند. برخی از این بازداشت‌شدگان به‌طور موقت و با قید وثیقه آزاد شده‌اند، اما بیشتر آنان همچنان در بازداشت به‌ سر می‌برند.

موج گسترده بازداشت فعالان رسانه‌ای در ایران به‌ویژه از زمان آغاز اعتراضات سراسری، واکنش گسترده نهادهای بین‌المللی را در پی داشته است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود که نهم دی‌ماه جاری منتشر کرد، بازداشت گسترده و پرشمار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در ماه‌های گذشته را نشان اقدام جمهوری اسلامی در «سرکوب بزرگ» خوانده بود.

«کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» در نیویورک نیز اخیرا اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۲۲ در صدر کشورهایی قرار گرفت که بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران شناخته می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024