جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.01.2023, 16:17

تایید حکم اعدام مهدی کرمی و محمد حسینی


دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان را در مرحله فرجام‌خواهی تأیید کرد و در همین پرونده رأی اعدام برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی، و رضا آریا نقض شد.

به گزارش صدای آمریکا، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور، سه‌شنبه ۱۳ دی از طریق توییتر رأی این دیوان را درباره فرجام‌خواهی ۱۶ متهم در یک پرونده مشترک اعلام کرد.

این پرونده به کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان که در جریان سرکوب اعتراضات کمال‌شهر استان البرز هم‌زمان با مراسم چهلم حدیث نجفی کشته شد، مربوط است.

مدیر روابط عمومی این دیوان نوشت فرجام‌خواهی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی «ابرام شد» و رأی صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا «به جهت نقص در تحقیقات» نقض شد.

پیشتر، خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی حکم این پنج تن را «اعدام» اعلام کرده بودند.

این پرونده ۱۶ متهم دارد و مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور گفته «اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

امیر هاشمی در روزهای گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نقض حکم اعدام حمید قره‌حسنلو، در توییتی این خبر را تکذیب کرده بود.

پیش از این علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری، در توییتی نوشت که وقتی برای اخذ وکالت و ملاقات با محمد حسینی برای فرجام‌خواهی از حکم اعدام، طی درخواست او از زندان به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج مراجعه کرده، «برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری از اجازه تنظیم وکالتنامه و مطالعه پرونده» موکلش خودداری شده است.

وکیل تعیینی خانواده محمدمهدی کرمی برای دفاع از او، اعلام کرده است که محاکمه و مجازات موکل او بدون حضور وکیل صورت گرفته و دادگاه وکالتنامه او را نپذیرفته است.

محمدحسین آقاسی روز شنبه،‌ ۱۹ آذر، در توییتی نوشت که بنا به درخواست پدر و مادر آقای کرمی، فرجام‌خواهی او را پذیرفت. اما وقتی صبح شنبه برای موافقت با امضای وکالت‌نامه خود به دادگاه صادرکننده حکم رفت، رئیس دفتر کل دادگاه انقلاب گفت که رئیس دادگاه این درخواست را نپذیرفته و اصرار پدر متهم نیز اثری نداشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024