جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.01.2023, 15:02

مادر علی معظمی: پسرم نان‌آور خانواده است


علی معظمی گودرزی از بازداشت شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ است. او از جمله متهمان در پرونده‌ای است که برای برخی حاضران در مراسم چهلم حدیث نجفی تشکیل شد و در حاشیه این مراسم روح‌الله عجمیان از بسیجیان حوزه کرج کشته شد. آنطور که دادستان در کیفرخواست علی معظمی گودرزی ادعا و در جلسه دادگاه قرائت کرده او به همراه ۳ نفر دیگر از دوستانش به کرج رفته و «اقدام به انسداد مسیر و پرتاب سنگ به ماموران» کرده‌اند.

اتهام علی معظمی گودرزی در دادگاه «افساد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت ملی» مطرح و از جمله کسانی است که به حبس طویل‌المدت یعنی ۲۵ سال زندان محکوم شده‌است.

لیلا سرفلاح،‌ مادر علی معظمی به «امتداد» گفته که پسرش اجازه داشتن وکیل تعیینی در طول دادگاه نداشته و آنها نسبت به این حکم اعتراض دارند. علی نان‌آور خانواده است و به خاطر حضور در اعتراضات حکم سنگینی گرفته که نه تنها جوانی بلکه وضعیت اقتصادی خانواده را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گفته‌های مادر علی معظمی به وبسایت «امتداد»:

* علی ۴ دی ۲۰ ساله شد. شنیده‌ام که زندانیان تولد ۲۰ سالگی علی را در ندامتگاه برایش جشن گرفته‌اند. من از همسرم جدا شده‌ام و چندین سال است که علی با من زندگی می‌کند. او همچنین کفیل من و نان‌آور خانواده‌است. مدتی بود که کار ام‌دی‌اف و کابینت‌سازی انجام می‌داد. علی پسر فوق‌العاده خوب و دلسوز و مهربانی است. بسیار وطن‌دوست است و مردم و کشورش را دوست دارد. به هیچ کس آسیبی نرسانده و هیچ تخریبی انجام نداده‌است.

* ما ساکن نظرآباد استان البرز هستیم. علی هم درس خوانده و هم از ۱۳-۱۴ سالگی کار کرده‌است. خودش خرج تحصیلش را فراهم می‌کرد. من هم شاغل هستم و برای یک لقمه نان حلال همه نوع کار شرافتمندانه‌ای انجام داده‌ام؛ از دست‌فروشی، شمع‌سازی تا فروشندگی و ... . می‌خواستم پسرم را سالم و با نان حلال بزرگ کنم.

*  من سر کار بودم اما گویا با چند نفر از دوستانش به مراسم چهلم خانم حدیث نجفی به بهشت سکینه رفته‌بودند. ۱۲ آبان چهلم بود و ۱۳ آبان چند نفر او را در خیابان بازداشت می‌کنند. من با گوشی علی تماس می‌گرفتم اما جواب نمی‌داد. بعد هم گوشی خاموش شد. بعد از چند روز بالاخره تماس گرفت و گفت که نمی‌توانم صحبت کنم و چیز بیشتری بگویم اما بازداشت شدم و کرج هستم. هر چه پرسیدم چرا گرفتند؟ گفت نمی‌توانم صحبت کنم و فقط خواستم اطلاع بدهم که بازداشت شده‌ام. بعد هم گوشی قطع شد. چندین روز من دنبالش بودم. هیچ کجا به ما جواب نمی‌دادند. بعد از چند روز دوباره تماس گرفت و گفت حالم خوب است. اصلا حضور ذهن ندارم و حال خوبی هم ندارم که بدانم چند روز گذشت. اما بالاخره متوجه شدیم که از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده‌است.

* بعد مجددا تماس گرفت و گفت دنبال کار من باشید. ما رفتیم دادگاه انقلاب اسلامی استان کرج و پیگیر کارش شدیم. آنجا هر چه گفتم بچه من گناهی نکرده و کاری نکرده و ... به من گفتند ما تشخیص می‌دهیم که گناهکار است یا خیر. ما در دادگاه حضور نداشتیم، ‌اصلا اطلاع نداشتیم که دادگاه چه ساعت و چه روزی برگزار شده‌است اما گویا ۲ جلسه دادگاه برای علی تشکیل داده‌اند. همچنین به ما اجازه ندادند که برای علی وکیل بگیریم و گفتند خودش وکیل تسخیری دارد. بعد هم گفته شد که حکمش ۲۵ سال زندان است.

* البته وکیل علی،‌ وکیل خوبی است و تا جایی که در توانش بوده،‌ از علی دفاع کرده‌است.ما به حکم اعتراض کرده‌ایم. الان هم حدود ۱۲ روز است که ما لایحه نوشته و به حکم اعتراض کرده‌ایم. حدود ۲۰ روز این فرآیند طول می‌کشد. پسر من جرمی مرتکب نشده‌است و تنها در مراسم چهلم شرکت کرده‌است. درخواست من از دستگاه قضایی این است که انصاف و وجدان را در حکم علی در نظر بگیرند. فرزند من بی‌گناه است. من همین یک فرزند را دارم که کفیل من و نان‌آور است اما هنوز هم برایش وثیقه‌ای تعیین نکرده‌اند.

* آنطور که رسانه‌ها د ادگاه علی معظمی را شرح داده‌اند، او هیچ عنوان اتهامی از جمله پرتاب سنگ به شهید عجمیان را نپذیرفته و شاهد و فیلمی نیز در این خصوص ارائه نشده‌است. علی معظمی و وکیلش در جلسه دادگاه تاکید کرده‌اند که او صرفا در مراسم چهلم حضور داشته،‌ هیچ نقشی در شهادت عجمیان نداشته و صرفا دست به اعتراض زده‌است. قاضی دادگاه تشکیل زنجیره انسانی و فیلم‌برداری از آن در حاشیه مراسم چهلم حدیث نجفی را مصداق افساد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت ملی دانسته‌است. در حالی که علی معظمی نه به جان و نه به اموال عمومی هیچ آسیبی وارد نکرده‌است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024