جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 31.12.2022, 11:55

درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در جوانرود


تصاویر منتشر شده از جوانرود حکایت از درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان دارد. مردم به مناسبت مراسم چهلم جانباختگان اعتراضات اخیر ایران در این شهر تجمع کرده بودند که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شدند. در این تصاویر دیده می‌شود که ماموران در آرامستان حاج ابراهیم این شهر برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی فارسی گفت مردم بعد از متفرق شدن از آرامستان به کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آمدند که در ویدیوهای منتشر شده دیده می‌شود ماموران در شهر هم گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

روز گذشته نیز تصاویر کاروانی از نیروهای امنیتی که گفته می‌شد از کرمانشاه به این شهر اعزام شدند ، همرسانی شد.

به اساس فراخوانی که روزهای پیش منتشر شده بود، معترضان برای برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان شهر جوانرود در اعتراضات سراسری ایران برنامه‌ریزی کرده بودند.

در جریان اعتراض‌های خونین روزهای ۲۹ و ٣٠ آبان در جوانرود استان کرمانشاه، عرفان کاکایی، بهاالدین ویسی، تحسین میری، مسعود تیموری، جمال اعظمی، جوهر فتاحی ‌و اسماعیل گل‌عنبر هفت شهروندی بودند که  توسط نیروهای حکومتی کشته شدند و روز دهم دی ماه، چهلمین روز کشته شدن این هفت نفر بود. مراسم چهلم با حضور جمعیت انبوهی از مردم برگزار شد.

ویدیوهای منتشر شده از این مراسم نشان می‌دادند با وجود حضور سنگین نیروهای سرکوبگر در اطراف آرامستان حاج ابراهیم جوانرود، جمع زیادی از مردم برای شرکت در مراسم چهلم جان‌باختگان مقاومت مردمی این شهر حاضر شده‌اند.

مردم معترض با سر دادن شعارهایی مانند «شهید نمی‌میرد» و «مرگ بر خامنه‌ای» مقابل نیروهای حکومتی ایستاده‌اند.

برهان الیاسی جوان ۲۲ ساله کشته شد

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در جریان برگزاری مراسم چهلم جان‌باختگان اعتراضات مردمی در جوانرود که با سرکوب نیروهای سپاه پاسداران مواجه شد، تاکنون یک شهروند به نام برهان الیاسی کشته و ۴ شهروند نیز زخمی شدند.

به دنبال انتشار خبر کشته شدن این شهروند مردم در مقابل منزل خانوادگی  وی تجمع کرده‌اند.


برهان الیاسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024