جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 27.12.2022, 21:06

وزیر خارجه بریتانیا: کل سپاه پاسداران را تحریم کرده‌ایم


جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا در ویدیویی که در توییتر خود منتشر کرده به اقدامات بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، او در پاسخ به سئوالی در مورد اقدامات دولت خود در مورد ایران گفته است به خاطر رویکرد بین‌المللی و داخلی حکومت ایران، بریتانیا به اقداماتی در ارتباط با این کشور مبادرت کرده است.

آقای کلورلی گفت که در این زمینه، اقدامات فراوانی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

او گفت بریتانیا به منظور جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی در برجام فعال است و گشت ارشاد و قضاتی را که به سرکوب معترضان ایرانی مبادرت کرده‌اند را هدف تحریم قرار داده است.

او همچنین گفته بریتانیا «کل» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده و همچنین شرکت‌ها و افراد مرتبط با تحویل پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در عملیات علیه مردم اوکراین را هدف تحریم قرار داده است. آقای کلورلی در این خصوص جزئیات بیشتری ارایه نداده است.

روز گذشته آلیشیا کرن، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا، هم به رادیو چهار بی بی سی گفته بود در خصوص اعتراضات ایران با نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرده و نخست‌وزیر گفته که «کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شده است». خانم کرن افزوده: «مطمئن نیستم این چه زمانی اتفاق افتاده، چرا که ندیدم که (به طور رسمی) اعلام شود. حقیقتا علاقه دارم در این مورد، دولت شفاف‌تر باشد.»

خانم کرن همچنین از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر و به امن‌ترین نحو ممکن از ایران خارج شوند.

به گزارش رایو چهار بی‌بی‌سی، وی عملکرد جمهوری اسلامی را «گروگانگیری دولتی در ابعاد وسیع» توصیف و از وضعیت بریتانیایی-ایرانی‌ها اظهار «نگرانی عمیق» کرد و گفت: «واقعیت این است که ایران نشان داده با طیب خاطر هر کسی را که تابعیت دوگانه دارد بازداشت می‌کند.»

وزارت خارجه بریتانیا در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی درباره تحریم سپاه پاسداران گفت که بریتانیا بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را بابت نقش‌شان در اشاعه تسلیحاتی، نقض حقوق بشر، و تروریسم تحریم کرده است از جمله کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

در این پاسخ هم‌چنین یادآوری شده که اتحادیه اروپا هم سپاه را در سال ۲۰۱۰ تحریم کرده و این تحریم‌ها تا پیش از دوره گذار برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ برای بریتانیا هم بود و از آن‌زمان هم بریتانیا تحریم‌های یک‌جانبه خودش را علیه سپاه پاسداران وضع کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024