جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.12.2022, 23:24

نماینده پارلمان آلمان کفیل سیاسی الاهه‌ میرمهدی شد


خانم تابه‌آ روسنر (Tabea Rößner) یکی از نمایندگان شهر ماینتس آلمان در پارلمان این کشور، کفالت سیاسی الاهه میرمهدی، دختر هنرمند زندانی در ایران را بر عهده گرفت. 

خانم روسنر در بیانیه خود در این باره گفت: «ماه‌هاست که ما در کنار ایرانیان شجاعی که برای آزادی و حقوق بشر در کشورشان به خیابان‌ها می‌روند، قرار گرفته‌ایم. حتی حمله وحشیانه رژیم ایران قادر نشد که جلوی اعتراض مردم را بگیرد. بسیاری از معترضین از جمله دختر نقاش هنرمند الاهه میرمهدی، توسط رژیم دستگیر شدند.»

به گفته این نماینده پارلمان آلمان، «الاهه میر مهدی دوم نوامبر در شهر گلپایگان به اتهام “توهین به مقدسات” و قتل دستگیر شده و از اینکه الاهه از حق داشتن وکیل استفاده کند جلوگیری نمودند. من برای او بسیار نگرانم زیرا خطر اعدام او را تهدید می‌کند. به این خاطر من کفالت سیاسی الاهه را پذیرفتم.»

در ادامه بیانیه تابه‌آ روسنر آمده است:

«الاهه در رشته هنر تحصیل کرده و در استودیوی تاتو مشغول به کار است. او متاهل است و در شاهین شهر اصفهان زندگی می‌کند. من با قبول کفالت سیاسی الاهه می‌خواهم توجه اقکار عمومی را به سرنوشت این دختر هنرمند جلب کنم و همچنین خواستار آزادی او و آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران می‌باشم. قبل از هر چیز من از حاکمان ایران می‌خواهم دست از اعدام زندانیان سیاسی بردارند. من از جامعه “بین‌المللی حقوق بشر” (IGFM) و بهروز اسدی از دفتر مهاجرین بنیاد مالتزه که سازماندهی کفالت‌های سیاسی را با قدرت تمام به عهده دارند، بسیار  سپاسگزارم.
ژن ژیان ئازادی
زن زندگی آزادی»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024