جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 23.12.2022, 21:02

نتانیاهو: هدفم نجات جهان از خطر ایران است


نخست‌وزیر منتخب اسرائیل: همانند عراق، سوریه و لیبی تنها راه جلوگیری از دست‌یابی ایران به تسلیحاتی هسته‌ای، داشتن گزینه‌نظامی معتبر مورد حمایت آمریکا و یا قدرت‌های جهانی است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در گفت‌وگویی با نشریه «جوئیش اینسایدر» و در اشاره به اعلام مرگ برجام، اظهار داشت همانند ۱۵سالی که نخست‌وزیر بوده، انگیزه اصلی او از روی کار آمدن، این است که اسرائیل، آمریکا و منافع این دو کشور را در برابر خطر دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای حفظ کند.

به گزارش العربیه، نتانیاهو که یک سال و نیم پیش توسط ائتلافی به رهبری نفتالی بنت از نخست‌وزیری اسرائیل کنار زده شده بود چهارشنبه با تشکیل کابینه جدید، رسما بازگشت خود به قدرت را اعلام و جمعه ۲ دی‌ماه، ضمن تاکید این‌که دلیل اصلی بازگشت او به قدرت نجات جهان از خطر ایران است گفت: «غرب برای این‌که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، باید تهدید نظامی معتبری علیه این کشور داشته باشد.»

نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در ادامه گفت:«یک شرط لازم و کافی برای متوقف کردن یک کشور سرکش از تولید سلاح هسته‌ای وجود دارد و آن داشتن توان نظامی معتبر و یک تهدید نظامی معتبر است؛ و من فراتر از آن می‌روم و می‌گویم که اگر تهدید بازدارنده نشود، حاضرم از آن (گزینه نظامی معتبر) استفاده کنم.»

نتانیاهو با نام‌بردن از ایران در کنار عراق، سوریه، لیبی و کره‌شمالی، این کشور را یکی از ۵ کشور «سرکش» جهان توصیف کرد که به دنبال سلاح هسته‌ای بوده‌اند. او با اشاره به عراق در زمان حکومت صدام حسین، رژیم بشار اسد، رژیم قذافی در لیبی، گفته است که این رژیم‌ها با توان نظامی اسرائیل و آمریکا متوقف شده‌اند ولی کره شمالی، متوقف نشده و به سلاح هسته‌ای دست یافته است.

نتانیاهو با تاکید بر این‌که اسرائیل همواره با ایجاد موانع تلاش کرده مانع از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، گفت:« به صراحت می‌گویم، به دستور و سعی من و از بسیاری جهات تشویق و فشار، اسرائیل با انواع روش‌ها توانسته مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شود... به‌باور من هیچ توافق هسته‌ای مانع از آن(هسته‌ای شدن ایران) نمی‌شود.»

او در ادامه با تاکید بر این‌که ایران به هیچ توافقی پایبند نیست، گفت: «آن‌ها در توافقات تقلب می‌کنند. برجام به قدری بد است که اگر توافق را حفظ کنند، طی چند سال، ایران با صدها میلیارد دلار درآمد ناشی از کاهش تحریم‌ها، به سلاح هسته‌ای می‌رسد».

نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در پایان اظهارات خود به این نتیجه‌گیری رسید که تنها راه توقف برنامه جنجال‌برانگیز هسته‌ای ایران و ممانعت از دست‌یابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای وجود یک تهدید نظامی معتبر است که در حالت ایده‌آل مورد حمایت ایالات متحده باشد و یا حتی توسط ایالات متحده و قدرت‌های بزرگ ترویج شود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024