جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 21.12.2022, 12:05

چهارمین روز پیاپی تجمع هنرمندان در برابر اوین


صبح امروز و برای چهارمین روز پیاپی، جمعی از هنرمندان و دوستان ترانه علیدوستی از جمله بابک کریمی، رضا درمیشیان، رضا اخلاقی‌راد، سپیده ابطحی، مینا اکبری، مهسا ابراهیم‌زادگان و ثمین مهاجرانی به همراه «نادره حکیم الهی» (مادر ترانه) به مقابل زندان اوین رفتند.

از دیشب تماس‌های تهدیدآمیز با هنرمندان تجمع‌کننده شروع شده است و امروز هم نیروهای امنیتی به تجمع‌کنندگان هشدار دادند که با خشونت بازداشت خواهند شد.

ترانه دیشب با پدرش تماس گرفته و گفته که «من در سلولم تنها هستم». او در بند ۲۰۹ زندان اوین همچنان در سلول انفرادی است.

خانواده نمی‌دانند که آیا داروهای ترانه به دستش رسیده یا نه و او در تماس تلفنی خود توضیحی در این باره نداد. ترانه علیدوستی به بیماری‌های ADHD و کلاستروفوبیا (ترس از فضای بسته) مبتلا است و تداوم بازداشت او در سلول انفرادی یک شکنجه سفید است.

از صبح امروز یک پرونده‌سازی سخیف و ناشیانه، اما خطرناک بر علیه ترانه شروع شده و او را منتسب به یک اکانت توییتری می‌کنند. این بازی کثیف پیش از این برای «نوشین جعفری» نیز انجام شده بود.

ترانه علیدوستی یک چهره مشهور بین‌المللی است و در تمام سال‌های گذشته، با شجاعت و با نام خود در اکانت‌های رسمی خودش، فریاد حق‌طلبی بر ضد ظلم را بیان کرده است. او آشکارا با هویت رسمی خود، نظراتش را بیان می‌کند و نیازی به مخفی‌شدن پشت اکانت‌های بی‌نام ندارد.

رشته‌توئیت‌ سمیه میرشمسی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024