جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 21.12.2022, 7:13

کفالت سیاسی آیدا لطفی از سوی وزیر ایالتی آلمان


کاترینا بینز، وزیر خانواده استان راین‌لندفالز در آلمان، از برنامه جامعه بین‌المللی حقوق بشر (IGFM) پشتیبانی کرده و حمایت و کفالت سیاسی خود را از آیدا لطفی، دختر ۱۷ ساله ایرانی تحت تعقیب سیاسی را بر عهده گرفته است.

کاترینا بینز وزیر امور خانواده می‌گوید: «آیدا لطفی یکی از ایرانیان شجاعی است که برای زندگی بهتر، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی به خیابان‌ها آمده است. منابع در ایران گزارش می‌دهند که بعد از پایان کلاس درس، آیدا لطفی به همراه سه دختر خردسال دیگر توسط نیروهای دولتی ایران از جلوی درب ورودی مدرسه ربوده شده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا او هنوز زنده است و یا به کجا منتقل شده است. من خواستار آزادی فوری او هستم.»

کاترینا بینز وزیر امور خانواده گفت: «من در تماس‌ها و نامه‌هایی به سفارت ایران در آلمان بر این خواسته تاکید خواهم کرد.»

آیدا لطفی دانش آموز ۱۷ ساله در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان دهگلان استان کردستان توسط نیروهای دولتی ایران ربوده شده است. به گفته منابع ایرانی، سه نوجوان دیگر به نام‌های کیژن کریمی (۱۷ ساله)، بیتا اسدی (۱۷) و شنو احمدیان (۱۶) نیز ربوده شده‌اند.

خانم وزیر می‌گوید: «من برای شجاعتی که ماه‌هاست زنان و مردان معترض در ایران از خود نشان داده‌اند، احترام زیادی قائلم. هر چه تظاهرات بیشتر ادامه یابد، خطر کاهش توجه عمومی به نگرانی‌های معترضان بیشتر می‌شود. بنابراین من می‌خواهم با قبول حمایت و کفالت سیاسی آیدا، به این واقعیت کمک کنم که نام آیدا لطفی به طور عمومی شناخته شود. زیرا این دختر نماینده بسیاری از زنان و مردان شجاع در ایران است که به طور مسالمت‌آمیز برای رعایت حقوق اساسی خود اعتراض می‌کنند و زندگی و آزادی خود را به خطر می‌اندازند.»

هدف از برنامه حمایتی و کفالتی بین‌المللی حقوق بشر (IGFM)، بسیج افکار عمومی برای آزادی یا بهبود شرایط زندان کسانی است که به دلایل سیاسی در ایران زندانی هستند.

کارزار وکالت سیاسی از زندانیان سیاسی و بویژه جوانان و نوجوانان زیر ۱۸ سال توسط جامعه بین‌المللی حقوق بشر در آلمان و بنیاد غیرانتفاعی مالتزز  همراه با ایرانیان مبارز شروع به فعالیت کرده و  از سال ۲۰۱۱ توانسته است بیش از ۲۰۰ حمایت و کفالت سیاسی را برای زندانیان عقیدتی تامین کند.

این حمایت‌ها و کفالت‌ها توسط بهروز اسدی، رئیس اداره مهاجرت بنیاد مالتزر راین لند فالز/هسن سازماندهی می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024