جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.12.2022, 11:39

آیدا رستمی را هم کشتند گفتند از بلندی سقوط کرد


پس از انتشار خبر کشته شدن «آیدا رستمی»، دکتر شهرک اکباتان که به مجروحان اعتراضات کمک‌‌ پزشکی می‌کرد، خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه و کانال تلگرامی «سپاه سایبری» موضوع قتل او به دست نیروهای امنیتی و سرکوب‌گر را تکذیب کرده و مدعی شدند او توسط «مردی که با او در ارتباط بوده» از بالای پل هوایی به پایین پرت شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران نوشته است: «آیدا رستمی در حالی‌که با مردی روی پل هوایی نزدیک میدان آزادی در حال مشاجره بوده، سقوط کرده و فوت می‌کند. علت جراحات شدیدی هم که به بدنش وارد شده، سقوط بود.»

در ادامه گزارش قوه قضاییه ادعا شده، مرد مظنون که «مغازه‌دار» و دوست‌پسر این پزشک جوان معرفی شده علت مشاجره با خانم رستمی را پی بردن به خیانت او و مطرح کردن آن عنوان کرده و گفته است که او پس از مشاجره خود را از پل هوایی پرت کرده است.

این در حالی است روی پیکر خانم رستمی آثار آزار، شکنجه و تعرض مشاهده شده و به خانواده او اطلاع داده شده که فرزندشان به قتل رسیده است. پزشکی قانونی نیز مرگ آیدا رستمی را «برخورد جسم سخت» اعلام کرده است.

سایت خبری «ایران‌وایر» روز جمعه، ۲۵ آذر، در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که به پزشکی قانونی دستور داده شده بود که در گواهی فوت خانم رستمی، علت مرگ «برخورد جسم سخت» عنوان و به خانواده‌اش دلیل فوت «تصادف» اعلام شود.

در این گزارش به نقل از خانواده این پزشک جوان آمده بود که روی پیکر خانم رستمی آثار آزار، شکنجه و تعرض مشاهده شده و به آن‌ها اطلاع داده شده که فرزندشان به قتل رسیده است.

تغییر سناریوی قتل آیدا رستمی

ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه از کلانتری ۱۳۵ اکباتان با خانواده آیدا رستمی تماس می‌گیرند. مامور نیروی انتظامی مدعی می‌شود که آیدا شب قبل، بر اثر «تصادف» جان باخته است و آن‌ها باید جنازه را در «بهشت‌زهرا» تحویل بگیرند.

پس از انتشار خبر ربوده شدن و کشته شدن آیدا رستمی، سناریو دستگاه‌های امنیتی تغییر کرد و از «تصادف» به «پرت شدن از پل عابر پیاده» رسید. اما همچنان موضوع مبهم برای خانواده دکتر رستمی این است که چرا در نامه پزشکی قانونی، علت مرگ آیدا رستمی را «برخورد جسم سخت» نوشته‌اند. موردی که نه برای تصادف و نه برای پرت شدن از ارتفاع به کار نمی‌رود.

خانواده‌ آیدا رستمی با بدنی مواجه می‌شوند که دست‌هایش به شکل فجیعی شکسته، نیمه راست صورتش له شده، بینی‌ خُرد شده و روی چشم چپش چند بخیه خورده و کاملا بسته بود. خانواده آیدا متوجه می‌شوند که چشم چپ به صورت کامل تخلیه شده است و به همین دلیل آن را با بخیه پوشانده بودند. هم‌چنین جای چند کبودی روی سایر اعضای بدن نیز به صورت واضح به چشم می‌خورده است.

نخستین گزارش درباره قتل دکتر آیدا رستمی:

کانال تلگرام فعالان شهرک اکباتان، نوشت: «دکتر آیدا رستمی را هم کشتند و به مادرش گفتند “برخورد با جسمی سخت”
دوشنبه ۲۱ آذر خانم دکتر آیدا رستمی پس از پایان شیفت کاری در ساعت ۷ عصر در بیمارستان شهید چمران تلفنی با مادرش صحبت می‌کنه ببینه چیزی لازم داره یا نه؟ پس از این تلفن ( میدان آرژانتین ) دیگر اثری از او پیدا نمی‌شود به هر دری می‌زنند او را پیدا نمی‌کنند در روز سه‌شنبه از کلانتری اکباتان با خانواده او تماس می‌گیرند که به کلانتری مراجعه نمایند!!....نامه ای به آنها می‌دهند که تصادف کرده!! برای تحویل جنازه به پزشکی قانونی مراجعه نمایند!!......جنازه را می‌بینند در حالیکه یک‌طرف صورتش له بود یک دستش شکسته بود و پلک‌ چشم چپ او بخیه شده بود!!!گویا تخلیه شده بود!!....در گواهی پزشکی قانونی نوشته شده بود:
برخورد با جسمی سخت!! خانواده
جنازه را برای تدفین به گرگان انتقال دادند و دفن کردند!!
لازم به ذکر ست که موبایل و کیف این جان‌باخته آزادی را به خانواده تحویل نداده‌اند!!
پزشک قانونی در پاسخ خانواده او که پرسبدند جسم سخت چه بوده است؟ گفتند متعاقبا اعلام می‌گردد!!»

خانواده آیدا رستمی برای مصاحبه اجباری با صداوسیما تحت فشارند

ایران‌وایر اطلاع یافته است که به خانواده آیدا رستمی گفته‌اند باید امروز شنبه بیست و ششم آذر، در برابر دوربین صداوسیما مصاحبه و ماجرای کشته شدن آیدا توسط ماموران را رد کنند، اما خانواده‌ رستمی با این پیشنهاد و فشار مخالفت کرده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که به ایران‌وایر رسیده از صداوسیما به خانواده آیدا پیغام داده‌اند اگر همکاری یعنی مصاحبه نکنند، «قوه قضاییه وارد عمل می‌شود.»

آیدا رستمی، پزشک عمومی، متولد ۱۳۶۵ بود که طی هفته‌های گذشته برای درمان معترضانی که توسط نیروهای حکومت مجروح می‌شدند، به مناطق غربی تهران و به‌ویژه محله «اکباتان» می‌رفت.

در اعتراضات سال‌های اخیر، بیمارستان‌ها یکی از ناامن‌ترین نقاط برای معترضانی به شمار آمده که در خیابان‌های ایران توسط نیروهای حکومت مجروح و زخمی شده‌اند. حضور گسترده نیروهای امنیتی در بیمارستان‌ها و ربودن مجروحان پیش یا پس از مداوای سرپایی سبب شدند برخی از پزشکان در ایران یا در مطب‌های خود مجروحان را درمان کنند یا شخصا به خانه این افراد بروند.

همزمان با انتشار گسترده خبر مرگ مشکوک آیدا رستمی، تایید خبر مرگ یک دانشجوی اهوازی به نام «دنیا فرهادی» و اعلام علت مرگ او به دلیل مشابهی تحت عنوان پریدن خودخواسته از پل و غرق شدن در رود کارون، در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024